مسابقه‌ی جهانی قصه‌گویی، که سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید 19 برگزار نشد، امسال برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار می‌شود و زبان فارسی نیز به فهرست زبان‌های این مسابقه افزوده شده است.

به گفته‌ی سیدعلی کاشفی خوانساری، سردبیر گاهنامه‌ی بین‌المللی «مطالعات قصه‌گویی شهرزاد» و  عضو شبکه‌ی جهانی قصه‌گویی که همکار این مسابقه است، فارسی‌زبانان سراسر جهان می‌توانند قصه‌هایشان را به یکی از دو زبان فارسی و انگلیسی برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.

مسابقه‌ی جهانی قصه‌گویی محدودیت سنی ندارد و قصه‌گویان آماتور سه تا هجده‌ساله و قصه‌گویان حرفه‌ای بزرگسال می‌توانند در شش رده‌ی سنیِ مختلف در این مسابقه با هم رقابت کنند. علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه تا 24 آذر (15 دسامبر) فرصت دارند قصه‌هایشان را در قالب ویدیوهایی سه‌دقیقه‌ای در سایت مسابقه‌ی جهانی قصه‌گویی بارگذاری کنند. مرحله‌ی نهایی این مسابقه روز 6 دی (27 دسامبر) برگزار می‌شود و برندگان این مرحله جوایزشان را در ژانویه‌ی 2022 دریافت خواهند کرد.

در هیئت داوری مسابقه‌ نُه داور از کشورهای سنگاپور، هند، بلژیک، مالزی، بنگلادش، پاناما، فرانسه، پاراگوئه و ایالات متحده حضور دارند و تا کنون شرکت‌کنندگانی از بیش از 130 کشور جهان برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کرده‌اند.