وقت چای در اطراف جهان

۶۹,۰۰۰ تومان

نویسنده: دنیس ویسبلوث

تصویرساز: چلسی اُبرن

مترجم: الهام شوشتری‌زاده

وقت چای در اطراف جهان کتاب مصوری‌ست که بچه‌ها را، در هر سن‌وسالی که باشند، به سفری هیجان‌انگیز دور دنیا می‌برد تا به واسطه‌ی چای با فرهنگ‌های گوناگون آشنا شوند. مثلاً می‌دانستید پوچا، چای سنتی تبت، مثل سوپ غلیظ است و به آن نمک می‌زنند؟ یا این‌که سرخ‌پوست‌ها انواع توت‌ها و ریشه‌های خوراکی را دم می‌کنند و برای درمان بیماری و بی‌خوابی می‌نوشند؟ یا پاکستانی‌ها نوعی چای دارند که در آن جوش‌شیرین هم می‌ریزند؟

اما با وجود همه‌ی این تفاوت‌های ریز و درشت، چای نقطه‌ی اشتراک فرهنگ‌های مختلف هم هست. فرقی نمی‌کند به چای نمک بزنید یا شکر، یا آن را گرم بنوشید یا سرد؛ در هر حال، چای همیشه و همه‌جا بهانه‌ای‌ست برای دور هم جمع شدن و گفتن و شنیدن.

متن ساده و دلنشین وقت چای در اطراف جهان کتاب‌دوست‌های کوچولو را با واقعیت‌های شگفت‌انگیز و جذابی درباره‌ی آداب و رسوم مربوط به چای در فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌کند. نقاشی‌های جذاب و چشم‌نواز چلسی اُبرن هم به قصه‌ی خواندنی دنیس ویسبلوث درباره‌ی دنیای دوست‌داشتنی چای جان داده‌اند.

 

این کتاب را می‌توانید در بخش کنارِکتاب با بسته‌بندی اختصاصی خریداری کنید.

وقت چای در اطراف جهان مجموعه‌ای‌ست از قطعه‌های متنیِ کوتاه و آموزنده درباره‌ی آداب و رسوم گوناگون مربوط به چای در نقاط مختلف جهان. متن ساده و جذابِ کتاب در کنار نقاشی‌های دلنشین و چشم‌نواز چلسی اُبرن تصویری از تنوع آداب و رسوم مربوط به چای پیش چشم‌مان می‌گذارد. این کتاب بچه‌ها را به واسطه‌ی این آداب و رسوم با تنوع فرهنگیِ مردمان جهان آشنا می‌کند و برایشان می‌گوید مردم مراکش، هند، تبت، تایلند، کانادا و آمریکا، آرژانتین، شیلی، اوروگوئه، سودان جنوبی، ژاپن، روسیه، انگلستان، مالزی، پاکستان،‌ ایران، هنگ‌کنگ، چین، تایوان و جاماییکا چگونه از چای لذت می‌برند.

دنیس ویسبلوث، نویسنده‌ی کتاب، در پایان این سفر درباره‌ی دلبستگی خودش به چای هم می‌گوید؛ از وقتی که بچه بوده و پدربزرگ و مادربزرگش با چای از مهمان‌هایشان پذیرایی می‌کرده‌اند تا چای نوشیدن با دوستان جدیدش در سنگاپور. او شرح می‌دهد چای چگونه در گذر زمان محبوب‌تر شده و حالا می‌شود این نوشیدنی را در هر گوشه‌وکنار جهان پیدا کرد. در عین حال، با رواج چای میان مردم مناطق مختلف، این نوشیدنی پرطرفدار با آداب و رسوم و سنت‌های محلی هر منطقه سازگار شده و به این ترتیب، هم نقطه‌ی اشتراک فرهنگ‌های گوناگون شد و هم نمودِ تنوع حیرت‌انگیزشان.

اگر می‌خواهید بچه‌های دوروبرتان را به واسطه‌ی چای با گوناگونیِ فرهنگ‌ها و در عین حال با اشتراکاتِ حیرت‌انگیزشان آشنا کنید، این کتاب با متن آسان و نقاشی‌های دوست‌داشتنی‌اش انتخاب خوبی‌ست.

مشخصات

مشخصات کتابمشخصات فیزیکی
نویسندهدنیس ویسبلوثقطع۱۷۵×۱۴۰م‌م
مترجمالهام شوشتری‌زادهتعداد صفحات۴۰ ص. (مصور رنگی)
ویراستارامین شیر‌پورنوع جلدگلاسه ۲۵۰گرم
نوع کاغذتحریر ۸۰گرم
طراح عنوانمحمدرضا دوست‌محمدی
شابک۹۷۸-۶۲۲-۶۱۹۴-۲۵-۹
نوبت چاپاول، ۱۳۹۹، ۲۰۰۰نسخه
مجموع تیراژ چاپ‌های قبلی
صفحه در فیپاhttp://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/5700009

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وقت چای در اطراف جهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وقت چای در اطراف جهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *