نمودارخانه‌ی ویمپل‌ها

۹۹,۰۰۰ تومان

نویسندگان: ریف‌ لارسن، بن گیبسن

اوما ویمپل یک بچه مدرسه‌ای معمولی و بامزه است که از همه‌ی ‌چیزهای اطرافش نمودار می‌کشد. اوما عاشق جمع‌ کردن اطلاعات مخفیِ پارک، مدرسه و خانه است و آجرها و پنجره‌ها و دیوارها را هم جوری می‌بیند که گاهی آدم بزرگ‌ها نمی‌توانند آن‌‌طور ببینند.

اوما با کمک جدول‌ و نمودار و نقشه‌ می‌تواند تند و سریع نشان بدهد هر اتفاقی را چطور دیده و چی فکر می‌کند‌ اما بعضی وقت‌ها حسابی به دردسر می‌افتد چون نمی‌داند از چیزهایی مثل خانه، فکرهای توی سرش، و احساسات قاتی‌پاتی و پیچیده‌اش چطور نمودار بسازد.

کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» داستانی شیرین و  دوست‌داشتنی است که کمک می‌کند راحت‌تر بگوییم در فکر و دل‌مان چی می‌گذرد و بتوانیم خودمان شکل، رنگ و موسیقیِ چیزهایی که سخت‌تر می‌فهمیم را کشف کنیم.

زبان رمزی اوما ویمپل و نمودارهایش مثل یک قدرت جادویی کمک می‌کند از چیزهای دور و برمان راحت‌تر حرف بزنیم چون همه‌ی ما تا آخر عمر، برای این‌که درست فکر کنیم، به خط‌خطی‌هایی نیاز داریم که اصلاً الکی نیستند.

 

 

 

درباره‌ی نویسنده‌ و تصویرگر کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها»:

ریف لارسن و بن گیبسن دوتایی کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» را نوشته‌اند.

بن گیبسن بنیانگذار و مدیر خلاق پاپ‌چارت است. او مثل اوما ویمپل هرروز نمودار می‌کشد. بن‌ گیبسن نمودارهای عجیب و غریبی از پرنده‌ها، گربه‌ها، سگ‌ها، آسمان‌خراش‌ها، چیزهای نامرئی، موسیقی، دوچرخه‌ها، کوسه‌ها و خیلی چیزهای دیگر می‌کشد. نمودارهای او را در خانه‌ی خیلی از آدم‌ها در سراسر جهان و نشریه‌ها و برنامه‌هایی مثل جی‌کیو، اسکوایر، وایرد، تودی‌شو و نیویورک‌تایمز دیده‌ایم.

ریف لارسن روزنامه‌نگار، فیلمساز و پژوهشگر شهری است. کتاب‌های ریف لارسن در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند و در فهرست کوتاه جایزه‌ی کتاب اول گاردین و جایزه‌ی یادبود جیمز تیت بلک قرار گرفته‌اند. بعضی از کتاب‌های کودک ریف لارسن به بیست و هفت زبان ترجمه شده‌اند.

 

چرا کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» برای مدرسه‌ها مناسب است؟

آدم‌ها چیزهای مختلف را به روش‌های متفاوت یاد می‌گیرند. بعضی‌ها با خواندن کلمات، بعضی‌ها با گوش دادن، تماشای دیگران، یا به کمک عکس‌ها و تصویرها و کتاب‌ها. کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» یک برنامه‌ی درسی کامل و جالب و بامزه‌ی منطبق با روش STEAM است. روش STEAM یک مدل آموزشی است که علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات را یک کل یکپارچه درنظر می‌گیرد تا تفکر انتقادی و مهارت‌های حل مسئله و خلاقیت را در نوآموزان تقویت کند و راه‌های هیجان‌انگیز‌تری را در اختیارشان بگذارد تا بچه‌ها از طریق یادگیری عملی برای رودررو شدن با دنیای آینده آماده باشند. کتاب «نمودار خانه‌ی ویمپل‌ها» جزو برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه استنفورد برای بچه‌های دبستانی است و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ریاضی شده. جایزه‌ی کتاب ریاضی جایزه‌ای سالانه‌ برای کتاب‌های داستانی و غیرداستانی است که کودکان را در سراسر جهان در هر سنی تشویق می‌کند تا نشانه‌های این دانش هیجان‌انگیز و کاربردی را در دنیای اطراف خود ببینند. از ویژگی‌های خوب کتاب این است که نمودارها را خط‌خطی‌های الکی نمی‌بیند و داستان را در دنیایی رنگی‌ با تصویرهای قشنگ و موسیقی و شعر و یک عالمه بو و احساس خوب تمام می‌کند.

 

 

مشخصات

مشخصات کتابمشخصات فیزیکی
نویسندگانریف لارسن و بن گیبسنقطعرقعی
مترجمحامد بهرنگیتعداد صفحات40ص.
صفحه آراییحمید رضا کیانینوع جلدنرم
باز بینی نهایی متنزهرا صنعتگراننوع کاغذبالک ۶۰گرم
موضوعداستان های کودکان
شابک9786229261743
نوبت چاپاول، ۱۴۰۱، 1000 نسخه
مجموع تیراژ چاپ‌های قبلی
نسخه‌ی دیجیتال
صفحه در فیپا

فهرست کتاب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمودارخانه‌ی ویمپل‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمودارخانه‌ی ویمپل‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *