رسول بابایی (متولد 1353) مترجم، نویسنده و پژوهشگر است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و تخصصاش برندسازی و انتخاب است. بابایی در چند سال گذشته بر روی حوزۀ بریندینگ سیاسی تمرکز داشته و آثار پژوهشی متنوعی در مورد آن به چاپ رسانده یا همایشهایی برگزار کرده. او همچنین مشاور کمپینهای انتخاباتی و نامزدهاست.
رسول بابایی چند سالی است که در زمینۀ ترجمه فعالیت دارد و چند کتاب هم به فارسی برگردانده. آثار او عموماً در راستای تخصصاش، یعنی برندسازی شخصی هستند و هدفشان معرفی این مفهوم به جامعۀ امروز است. بازی بازاریابی سیاسی و برندسازی نامزد انتخاباتی از جمله کتابهایی بودند که او با همین هدف منتشر کرده. بابایی در ادامۀ مسیرش به اقتصاد و کسبوکار هم وارد شده و کوشیده برندینگ در آن محیطها را هم توضیح دهد.
کتاب رسول بابایی در نشر اطراف
نشر اطراف کتاب هر برند یک قصه است نوشتۀ دانلد میلر را با ترجمۀ رسول بابایی منتشر کرده است. این کتاب بخش دوم از مجموعۀ روایت در کسبوکار، میکوشد به مدیران و رهبران بیاموزد که چطور به جای استفاده از رویکردهای خشک بازاریابی، از روایتگری و قصهگویی برای برندینگشان استفاده کنند. دانلد میلر در این کتاب مراحل هفتگانۀ قصهگویی برای معرفی و موفقیت محصول را به زبانی ساده توضیح میدهد و راهکارهایی کاربردی و تکنیکهایی حرفهای پیشنهاد میکند که میتوان از آنها برای ساخت قصۀ برند استفاده کرد. این فرایند کمک میکند مشتری خود را در بطن روایتی بزرگ ببیند و حس کند خود بخشی از این ماجراست. به این شکل پذیرای محصولات خواهد بود. این کتاب که صدر لیست والاستریت ژورنال و آمازون بوده، ابزاری مفید و اثربخش برای مدیران و رهبران سازمانهاست.
کتاب هر برند یک قصه است در مجموعۀ روایت در کسبوکار منتشر شده است. بهترین قصهگو برنده است و روزی روزگاری سازمانی از دیگر کتابهای این مجموعه هستند.
بدون دیدگاه