دانلد میلر

داند میلر هر برند یک قصه است داستان برند دونالد استوری برند داستان گویی مشتری

دانلد میلر، نویسنده و مدیر استوری برند

دانلد میلر ، نویسنده و کارآفرین آمریکایی، 12 اوت 1971 به دنیا آمده و مدیر اجرایی ارشد شرکت بازاریابی استوری‌برند است. او علاوه بر کتاب‌هایی در حوزه‌ی بازاریابی، جستارهایی شخصی با مضمون ایمان مذهبی، خداوند و کشفِ خود هم نوشته و حتی سراغ خاطره‌پردازی هم رفته است. نشر اطراف کتاب هر برند یک قصه‌ است را از دونالد میلر منتشر کرده ‌است.

معروف‌ترین کتاب دانلد میلر ، هر برند یک قصه‌ است، در سال 2017 منتشر شده. و به بازاریابی و طراحی و انتقال پیام کسب‌وکار می‌پردازد. او در این کتاب، با الهام از اصول و قواعد قصه‌گویی، چهارچوبی برای بازاریابی تعریف می‌کند. چهارچوبی به نام استوری‌برند7 یا SB7. در این چهارچوب، شخصیت اصلیِ قصه‌ی هر کسب‌وکار «مشتری»ست نه برند.

در واقع، برند در این چهارچوب نقش راهنما را بر عهده دارد و «شخصیت اصلی» را در مسیر رسیدن به موفقیت راهنمایی می‌کند. کتاب هر برند یک قصه‌ است در واقع هم به آفرینندگان برندها یاد می‌دهد چطور قصه‌‌شان را روشن و شنیدنی به گوش مشتری برسانند. و هم، مهم‌تر از این، یادشان می‌اندازد که «مشتری‌ها معمولاً اهمیتی به داستان شما نمی‌دهند. مهم داستان خودشان است».

کتاب هر برند یک قصه است

آدم‌‌ها دوست دارند درگیر قصه‌ای بزرگ‌تر از قصه‌ی خودشان بشوند. برندهایی که مشتری‌ها را در دل روایتی بزرگ‌تر قرار می‌دهند، ارزش محصولات‌شان را بالا می‌برند. آیا برندتان به قصه‌ی عمیق‌تری منتهی می‌شود؟ آیا محصول‌تان برای مشتری‌ها مثل ابزاری هست که برای مقابله با چیزهای ناخوشایند از آن کمک بگیرند؟ آیا قصه‌ی برند شما راه‌حلی برای مشکل بیرونی، درونی و فلسفی مشتری ارائه می‌دهد؟ دانلد میلر در این کتاب این سوالات را می‌پرسد.

«هر برند یک قصه‌ است»، کتاب دوم از مجموعه‌ی کسب‌وکار نشر اطراف، مراحل هفتگانه‌ی قصه‌گویی مؤثر را برای معرفی و موفقیت محصول یا خدمتی که به مخاطب عرضه می‌کنیم به زبانی ساده توضیح می‌دهد. این کتاب گزارشی رسمی و خشک از آخرین یافته‌های علمی در حوزه‌ی بازار‌یابی نیست و راهکاری ساده، اصولی و آسان‌یاب برای ساخت قصه‌ی برند پیش پای ما می‌گذارد.

می توانید قسمتی از مقدمه‌ی این کتاب به قلم دانلد میلر را در این جا  بخوانید

مجموعه روایت در کسب و کار هر برند یک قصه است دانلد میلر

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *