خلاصه، دانلود و خرید کتاب هر برند یک قصه است

دانلد میلر، دونالد میلر، رسول بابایی، برند استوری، داستان برند، قصه برند، Brand Story، برندنامه، BS7

دانلد میلر در کتاب هر برند یک قصه است به شما یاد می‌دهد که چطور پیام‌تان را با هفت نکتۀ کوچک ساده‌سازی کنید و کسب‌وکارتان را توسعه دهید. با استفاده از این هفت نکته، هنگام صحبت دربارۀ برندتان تشویش نخواهید داشت و مشتری به آنچه عرضه می‌کنید علاقۀ بیشتری پیدا می‌کند. می‌خواهیم به قصۀ مشتری‌ها پی ببریم و خودمان را درست وسط ماجراهایشان قرار دهیم. قصه بسیار مهم و بنیادی است. قصه انرژی پایان‌ناپذیری است که می‌تواند شهر را روشن کند. قصه تنها چیزی است که می‌تواند حواس آدم‌ها را ساعت‌ها به خود مشغول کند.

کسی نمی‌تواند از قصه‌ی خوب دل بکند. دانشمندان علوم اعصاب معتقدند انسان‌ها بیش از سی درصد از زمان‌شان را صرف خیال‌پردازی می‌کنند… مگر این‌که قصه‌ای بخوانند، بشنوند یا تماشا کنند. چرا؟ چون وقتی درگیر قصه‌ای می‌شویم، قصه برای ما خیال‌پردازی می‌کند.

از نظر آلفرد هیچکاک قصۀ خوب این است: «زندگی‌ای که بخش‌های بی‌خاصیتش از آن حذف شده باشد.» برندسازی خوب هم همین است. شرکت‌هایمان پیچیده هستند، درست است، اما یک فیلتر خوب با حذف چیزهای کسل‌کننده برای مشتریان، وجوهی از برند را بارزتر می‌کند که به بقا و رشد مشتریان کمک می‌کند. حالا چطور این پیام‌ها را استخراج کنیم؟ ساده است. برای طراحی قصۀ مشتری‌ها، از همان صافیِ قصه‌گوها که در تعریف قصه‌شان به کار می‌گیرند استفاده می‌کنیم. بعد، گزاره‌هایی روشن و پالایش‌شده در هفت حوزۀ مرتبط با زندگی‌شان تهیه می‌کنیم و خودمان را در جایگاه راهنمای آن‌ها قرار می‌دهیم. اگر موفق شویم، تبدیل به کسی می‌شویم که در غلبه بر مشکلات و رسیدن به زندگی مطلوب، کمک‌حال‌شان است.

وقتی تصفیه‌ی پیام‌مان از فیلتر چهارچوب هفت‌بخشی استوری برند (SB7) را شروع می‌کنیم و از این چارچوب به‌عنوان فیلتر ارتباطی استفاده می‌کنیم، می‌توانیم پیام‌های مؤثر را بارها و بارها تکرار کنیم تا برندمان در قصۀ مشتری‌هایمان حک شود.

چهارچوب SB7 ساده، سرگرم‌کننده و اثربخش است. وقتی این کار را انجام دهید، کل پیام برندتان را می‌توانید روی یک برگه‌ی کاغذ بنویسید. این یک ورق کاغذ را «برندنامۀ استوری برند» می‌نامیم. با تکمیل این فرآیند، از برندنامه‌تان برای خلق بازاریابیِ اصلاح‌شده استفاده خواهید کرد و در جایگاه بهتر و مشخص‌تری از بازار قرار خواهید گرفت. وقتی مشتریان دریابند شما چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید زندگی فوق‌العاده‌ای داشته باشند، رشد شرکت‌تان آغاز می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «داستان برند یا برند استوری چیست؟» را مطالعه کنید.


کتاب هر برند یک قصه است به طرح مباحثی دربارۀ داستان برند می‌پردازد و تکینک‌های برند استوری را می‌آموزد. برای آشنایی بیشتر و مطالعۀ تمام مباحث این کتاب، لطفاً آن را از فروشگاه اطراف بخرید.

هر برند یک قصه است دانلد میلر دونالد میلر رسول بابایی نشر اطراف بازاریابی برندسازی برندنامه قصه‌ی برند روایت برند استوری برندبرای دانلود pdf صفحاتی از کتاب این‌جا کلیک کنید.

برای خرید نسخۀ الکترونیکی کتاب هر برند یک قصه است می‌توانید به اپلیکیشن‌های طاقچه و فیدیبو مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *