20

وقتی موهای بابا فرار کردند | پیش‌خرید

قیمت اصلی ۱۸۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۴۹,۶۰۰ تومان است.

یورگ موله | زهرا صنعتگران

کتاب مصور وقتی موهای بابا فرار کردند، نوشته و تصویرسازی یورگ موله، در مورد موهای بازیگوش و ماجراجویی است که تصمیم می‌گیرند دست به کار عجیبی بزنند. آن‌ها یک روز دست‌جمعی از روی سر بابا پرواز می‌کنند و از خانه بیرون می‌زنند. بابا سعی می‌کند آن‌ها را در گوشه و کنار شهر و خیابان و هر جای دیگری پیدا کند ولی این موهای زرنگ و کنجکاو دائم خود را از او پنهان می‌کنند. این داستان کودک برندۀ جایزۀ معتبر نشان کلاغ سفید کتابخانۀ مونیخ شده است.

 شما می‌توانید این کتاب را با تخفیف ویژۀ 20 درصدی پیش‌خرید کنید.

🔴🔴 لطفاً توجه داشته باشید که ارسال کتاب از نیمۀ مرداد ماه 1403 آغاز می‌شود.

باباها می‌توانند بامزه‌ترین آدم‌های دنیا باشند، حتی وقتی خیلی‌خیلی دل‌شان برای دوست‌های قدیمی‌شان تنگ شده. آن‌ها قصه‌گوهای خوبی هستند و می‌توانند ماجراهای عجیب‌غریبی را تعریف کنند که معلوم نیست از خودشان در می‌آورند یا شوخی‌شان گرفته، البته… باباها که اصلا با موهایشان شوخی ندارند! در کتاب وقتی موهای بابا فرار کردند قصۀ موهایی را می‌خوانیم که از چسبیدن به کف کلۀ آدم‌ها خسته شده‌اند، می‌خواهند بروند دنبال کار و زندگی خودشان و یک روز…. دنگ! می‌زنند به چاک.

کتاب وقتی موهای بابا فرار کردند نوشتۀ یورگ موله ماجرای تعقیب‌ و گریز بابا و موهای سربه‌هوایش است. موها قدیمی‌ترین دوست‌های بابا بودند. با بابا به مهدکودک رفته بودند. وقتی می‌ترسید روی سرش سیخ می‌شدند. حتی اولین شبی که بابا تنهایی خانۀ دوستش خوابید هم کنارش ماندند اما حالا از شانه و بُرس خسته شده‌اند، دل‌شان می‌خواهد بروند دنبال کار و زندگی خودشان، دنیا را ببینند و گاهی هم از قطب جنوب تا صحرای آفریقا برای بابا کارت پستال بفرستند.

کتاب وقتی موهای بابا فرار کردند به شکلی خلاق و دوست‌داشتنی کمک می‌کند خودمان را به جای دیگران بگذاریم. بفهمیم توی سر دوستان‌مان چه می‌گذرد، زود خسته نشویم، راه حل‌های بامزه و جدید پیدا کنیم، بعضی چیزها را بپذیریم و همیشه امیدوار بمانیم، چون از کجا معلوم، شاید یک روز اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای بیفتد. این کتاب را زهرا صنعتگران ترجمه کرده است. این کتاب را نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان نشر اطراف) به‌زودی منتشر و عرضه خواهد کرد.


جوایز کتاب وقتی موهای بابا فرار کردند

  • برندۀ نشان کلاغ سفید کتابخانۀ مونیخ
  • برندۀ جایزۀ Leselotse
  • برندۀ جایزۀ LUCHS

بچه‌ها و بزرگ‌ترها دربارۀ کتاب وقتی موهای بابا فرار کردند چه گفته‌اند؟

یک پرستار گفته این کتاب را برای بچه‌هایی که توی بیمارستان بستری‌ هستند و باید موهایشان را کوتاه کنند، می‌خواند تا حال‌ آن‌ها «با ساختن قصه‌های خنده‌دار» بهتر بشود.

یک کتاب‌فروش گفته که از یکی از مشتری‌هایش شنیده کاش لکه‌های روی دندان و کک‌ومک‌های روی صورت‌مان هم تصمیم می‌گرفتند مستقل باشند و بروند دنبال زندگی خودشان.

یک معلم گفته بعد از خواندن این موش‌وگربه‌بازی بامزه‌ بین موها و بابا، بچه‌ها کلمه‌ها و جمله‌های جدیدی یاد می‌گیرند و کتاب‌خوان‌های ماهرتری می‌شوند. این‌طوری می‌توانند ضرب‌المثل‌ها، کنایه‌ها و حرف‌های رمزی آدم‌بزرگ‌ها را راحت‌تر بفهمند.

یک مامان هم توی بخش نظرات یک سایت‌ کتاب‌خوانی دربارۀ این کتاب نوشته کتاب به‌دردبخوری بود چون بچه‌ام دیگر کچل‌مان نمی‌کند که چرا بابابزرگش مو دارد ولی موهای پدرش ریخته‌اند.

یک روان‌شناس فکر می‌کند این کتاب به ما کمک می‌کند تا بفهمیم گاهی حتی دوست‌های خیلی قدیمی ما که همه‌جا با هم بوده‌ایم تصمیم می‌گیرند بروند. شاید دل‌مان خیلی برای آن‌ها تنگ بشود اما بعضی وقت‌ها کاری از دست آدم بر نمی‌آید. تازه، از کجا معلوم؟ شاید هم روزی دوستان‌مان برگشتند!

و یک پسربچۀ بامزه در سایت نویسنده نوشته این کتاب خوب نبود، احمقانه بود، برای همین هم دوستش داشتم!


دربارۀ نویسندۀ کتاب وقتی موهای بابا فرار کردند

یورگ موله (Jörg Mühle) تصویرساز و نویسندۀ آلمانی کتاب‌های کودک و نوجوان و برندۀ جوایزی همچون نشان کلاغ سفید کتابخانۀ مونیخ، جایزۀ Leselotse و جایزۀ LUCHS است. کتاب‌های موله از استکهلم تا توکیو و فرانسه رفته‌اند و بچه‌های زیادی او را به خاطر تصویرسازی‌های بامزه و قصه‌های هیجان‌انگیزش خیلی خوب می‌شناسند. دو تا برای من، یکی برای تو و خرگوش کوچولوی بیچاره! از دیگر آثار این نویسنده هستند.


دربارۀ نشر ادامه

هدف نشر ادامه ترجمه و تألیف کتاب‌هایی است که میل به ماجراجویی را در بچه‌ها زنده نگه می‌دارد. ما ابتدا با انتشار سفرنامه‌های مستند (کتاب‌هایی مثل پسری که دور دنیا را رکاب زد و ماجراجویان بزرگ) فعالیت خود را آغاز کردیم. این کتاب‌ها لابه‌لای پرداختن به خاطرات سفر، مهارت‌هایی مثل توانایی حل مسئله، خیال‌‌پردازی، جسور بودن، دنبال کردن رویاها و… در خوانندگانش تقویت می‌کرد. پس از انتشار این دسته از کتاب‌های ماجراجویانه و استقبال خوب مخاطبان، مجموعۀ لی‌لی در انجمن ماجراجویان منتشر شد و سبک دیگری از کتاب‌های مرتبط با سفر را، که یک پایشان در خیال است و یک پا در واقعیت، برای کودکان و نوجوان‌ها منتشر کردیم. خوانندگان مجموعۀ لی‌لی در انجمن ماجراجویان به سفری خیالی در کشوری واقعی می‌روند. با جشن‌های فرهنگی مهم، موسیقی‌ها، غذاها و اطلاعات کشورهایی که کمتر اسم‌شان را شنیده‌‌اند آشنا می‌شوند و هم‌زمان به این فکر می‌کنند که اگر لی‌لی به شهر آن‌ها بیاید، چطور دنیای خودشان را به این شخصیت خیالی معرفی ‌کنند؟ سفر یعنی دیدن چیزهای تازه و جور دیگر دیدن چیزهایی که به دیدن‌شان عادت داریم. نشر ادامه این بار در ادامۀ انتشار کتاب‌های ماجراجویانه، سراغ انتشار کتابی رفته‌ است که مسافرش نه آدمی واقعی یا خیالی، که موها هستند! مسافرهای عزیزی که خیلی از ما به بودنشان عادت داریم و وقتی نباشند، حسابی دلتنگ می‌شویم. دلتنگی، نیاز به استقلال، خستگی، دوستی، پذیرش، تلاش برای نگه داشتن دیگران، آزادی و بازگشت مفاهیم تازه‌ای است که در فصل جدید کتاب‌های مرتبط با سفر نشر ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات

نویسندهیورگ موله
مترجمزهرا صنعتگران
ویراستاررویا پورآذر
قطعرقعی
تعداد صفحه72
موضوعکودک و نوجوان | ادامه
شابک978-622-8337-04-3
نوبت چاپاول | 1403

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وقتی موهای بابا فرار کردند | پیش‌خرید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “وقتی موهای بابا فرار کردند | پیش‌خرید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *