در سالهای اخیر بسیاری از سازمانها برای کارکنان و مدیران ارشد تازه وارد خود بستههایی تحت عنوان ولکام پکیج یا خوش آمدگویی تدارک میبینند. این بستهها در واقع هدایای سازمانی هستند که هدفشان هم احترام گذاشتن و خیرمقدم گفتن به کارکنان است و هم برند و اعتبار کسب و کار را ارتقا میبخشد.
ولکام پکیج چیست؟
ولکام پکیج یا ولکام پک بستهای کوچک و شکیل است که در آن چند هدیۀ زینتی یا سرگرمکننده یا حتی کاربردی قرار دارد و در روز اول یا دورۀ آنبوردینگ به کارمند و مدیر داده میشود. هر سازمان متناسب با زمینۀ تخصصی خود و البته موقعیت و شخصیت کارمندانش، محتوای این جبعه را مشخص میکند. بنابراین ولکام پک الزاماً دربردارندۀ هدایای ثابت و ازپیشتعیینشده نیست. یک سازمان ممکن است در بسته خوش آمدگویی خود ماگ و ست نوشیدنی بگذارد، دیگری رواننویس و کیف پول و استارتاپی دیگر کتاب و دفترچه یادداشت. موضوع مهم در طراحی ولکام پکیج فرهنگ سازمان است. یعنی شرکت باید به نحوی این هدیه سازمانی را تدارک ببیند که نشانگر فرهنگ سازمان باشد و بتواند برندش را تبلیغ کند.
کارمند و مدیری که روز اول پا به سازمان میگذارد، انگیزه و هیجان زیادی دارد و به شدت مایل است تا خود را به مجموعه ثابت کند. به خاطر همین هم تلاش بیشتری از خود نشان می دهد. ولکام پک سازمانی به او نشان میدهد که مجموعه هم متقابلاً برای او اهمیت زیادی قائل است و ارزش تلاشهای او را کاملاً درک خواهد کرد. بنابراین بسته خوش آمدگویی کارکردی بیشتر از یک هدیه سازمانی ساده دارد. ولکام پکیج نشاندهندۀ این است که استارتاپ نیروی انسانیاش را مثل سرمایه میبیند و فضا را برای خلاقیت و رشد او فراهم میکند.
در همین زمینه مطلب «هدایای سازمانی» را بخوانید.
چرا ولکام پیکج اهمیت دارد؟
تا چند دهۀ پیش اکثر شرکتها نیروی انسانی را مکانیکی میدیدند و از نظر عاطفی و احساسی اهمیت زیادی به او نمیدادند. برای سازمانها کارمند مثل ماشین بود و باید با تمام توان برای مجموعه کار میکرد. رفتن نیرو هم چیزی را عوض نمیکرد، چون اعتقاد بر این بود که جایگزینهای زیادی برایش هست. اما در عصر مدرن این نگرش کاملاً رد شده. استارتاپها متعقدند کارمندانشان سرمایهاند، چون دانش و تجربه دارند. پس نبود هر کارمندی -چه سطح پایین و چه مدیر- به معنای ازدسترفتن دانش در کل سازمان است. و این زیانی است که هرگز نمیتوان بهراحتی جبرانش کرد. برای رخ ندادن این اتفاق، شرکتها امتیازات زیادی در نظر میگیرند که هدف همۀ آنها در نهایت ایجاد حس ارزش در کارمند است. این که فرد بفهمد دیده میشود و حضورش اهمیت دارد. یکی از این برنامهها ارائۀ ولکام پیکج و بسته خوش آمدگویی است.
ولکام پک هم تأثیر کوتاهمدتی خواهد داشت و هم در درازمدت به نفع سازمان تمام میشود. تأثیر آنی آن خوشحال شدن کارمند و احساس راحتی او در بدو ورود است. همینطور ارزشها و فرهنگ سازمان را به عینه درک میکند. اما آثار بلندمدت آن بهمراتب بیشتر است؛ بالاتر رفتن نرخ حفظ کارکنان شاید مهمترین اتفاق است. آنها با دریافت ولکام پکیج و دیگر هدایای سازمانی مناسبتی احساس همبستگی بیشتری با سازمان پیدا میکنند و مدت بیشتری در مجموعه خواهند ماند. و این به معنای حفظ دانش و تجربه در سازمان است. پس سازمان با هزینهای نه چندان زیادی به سود کلانی دست خواهد یافت.
چرا کتاب برای ولکام پکیج مناسب است؟
همانطور که پیش تر اشاره شد، محتوای بسته خوش آمدگویی به شرایط سازمان و موقعیت کارمندان بستگی دارد. استارتاپهای بزرگ و حرفهای معمولاً چند مدل ولکام پک طراحی میکنند که ترکیبی از موارد ضروری و وسایل سرگرمکننده است. مثلاً در یک بسته بطری نوشیدنی و فنجان و کیف و کلاه میگذارند و در بستهای دیگر خودکار و دفترچه و کتابچۀ راهنما و نقشه و اطلاعات سازمان. بنابراین کارمند تقریباً هر آنچه نیاز دارد را در همان دروۀ آنبوردینگ دریافت میکند.
اما نباید این نکته را از یاد برد که سازمان با انتخاب محتوای ولکام پیکج فرهنگ خود را هم نشان میدهد. و چه چیزی بهتر از کتاب میتواند مؤید این فرهنگ باشد. کسب و کارها با گذاشتن کتاب در هدیه سازمانی خود به افراد نشان میدهند تا چه حد پیشرو و متمایزند. انتخاب کتاب این پیام را میرساند که شرکت دغدغۀ نیروهای انسانیاش را دارد و خواهان رشد فکری و فرهنگی آنهاست. کتاب هدیهای کاربردی است و میتوان بارها و بارها آن را خواند و استفاده کرد. خیلی از هدایای سازمانی دیگر فقط جنبۀ زینتی دارند ولی کتاب هدیهای همیشگی است.
ولکام پکیج نشر اطراف
ولکام پک نشر اطراف مشتکل از یک یا چند کتاب و هدایای دیگری است که سازمان میتواند آنها را انتخاب کند یا سفارش دهد. از آنجایی که اطراف عموماً در حوزۀ روایت و روایتگری تمرکز دارد، بیشتر مجموعههای آن به همین دسته تعلق دارند.
یکی از مناسبترین مجموعهها برای ولکام پیکج سازمانی مجموعۀ «روایت در کسب و کار» است. کتابهای مجموعه به موضوعاتی مثل داستان گویی و داستان سرایی در کسب و کار ارتباط دارند و تلاش دارند تکنیکهای آن را بیاموزند. با این کتابها یاد میگیرد که چطور داستان برند خود را بازگو کنید یا راوی داستان سازمان و اتفاقات درون آن باشید:
بهترینن قصه گو برنده است | روزی روزگاری سازمانی | هر برند یک قصه است |
دستۀ دیگری از کتابهای اطراف هم هستند که به محیط کار میپردازند و از این نظر برای هدایای سازمانی و بسته خوش آمدگویی پیشنهاد میشوند:
خاک کارخانه | اتاق کار | نزدیک ایده |
اما اگر به دنبال کتابهایی غیرسازمانی هستند و دوست دارید آثاری هنریتر به کارمندانتان بدهید، میتوانید مجموعۀ «جستار روایی» را انتخاب کنید. در این کتابها به موضوعات مختلفی پرداخته شده و نویسندگانی مطرح مثل دیوید فاستر والاس، جاناتان فرنزن، آرتور کریستال و زیدی اسمیت از دغدغههای ذهنیشان نوشتهاند:
♦ شما میتوانید هر کتابی از نشر اطراف را برای ولکام پک خود انتخاب کنید. لطفاً کاتالوگ نشر را دانلود کنید. ♦
انواع ولکام پیکج نشر اطراف
اطراف بستههای متنوعی برای خوش آمدگویی طراحی کرده است. این جعبهها بسته به محتوای کتاب میتوانند تغییر کنند و شخصیسازی شوند. شخصیسازی به این معناست که با سفارش شما میتوانیم روی ولکام پک ها متن اختصاصی شما را بنویسم و لوگوی سازمانتان را حک کنیم.
جعبههای هدیه در دو اندازۀ رقعی و وزیری تولید شدهاند که بسته به ابعاد کتاب و تعدادشان میتوان یکی از این دو را انتخاب کرد. برای نمونه پک زیر را میتوان به بیشتر کتابها اختصاص داد:
برای مجموعههای مناسبتی مثل کآشوب هم پکهای ویژهای طراحی شده. در این بسته علاوه بر کتاب میتواند پرچم و قاب عکس یا کارت ویژۀ محرم هم قرار بگیرد:
اگر تمایل داشته باشید میتوانیم در بسته هدایای اختصاصیتان را بگذاریم:
پک میتواند چوبی هم باشد:
در کنار کتاب میتوانید کارت یادگاری با متن اختصاصی هم سفارش بدهید:
برای دیدن دیگر ولکام پکیج های بیشتر لطفاً به بخش کنارکتاب اطراف مراجعه کنید.
خرید ولکام پکیج نشر اطراف
شما پس از انتخاب ولکام پک مدنظرتان، میتوانید از طریق یکی از راههای زیر با نشر اطراف تماس بگیرید و سفارشتان را ثبت کنید.
ایمیل | تلفن ثابت | تلگرام، واتساپ و ایتا |
---|---|---|
Atrafpub@gmail.com | ۰۲۱۲۲۹۰۲۹۷۵ | ۰۹۳۳۵۴۸۱۱۰۵ |
همکاران ما در مورد محتوای بسته های هدایای سازمانی راهنماییتان خواهند کرد و شرایط تخفیف پلکانی را برایتان تشریح میکنند.
برای آشنایی بیشتر با روال فروش سازمانی نشر اطراف، لطفاً این مطلب را مطالعه کنید.
بدون دیدگاه