معرفی کتاب «بهترین قصه‌گو برنده است» در روزنامۀ شرق

در حوزه استارتاپ‌ها، برخلاف چند سال پیش که هیچ کتابی در دسترس علاقه‌مندان نبود، این روزها با مجموعه‌ای از کتاب‌های واقعا خوب و کاربردی، نه فقط کتاب‌های ترجمه‌شده که حتی کتاب‌های تألیفی روبه‌رو هستیم. با این حال کتاب‌های ترجمه‌شده در حوزۀ استارتاپ‌ها، در مقایسه با بسیاری از حوزه‌های دیگر از این مزیت برخوردار است که اغلب توسط افرادی که در دل اکوسیستم استارتاپی حضور دارند ترجمه شده‌اند و به همین دلیل، شاهد ترجمه‌های قابل‌قبولی از این منظر هستیم. در سری «باید خواندهای استارتاپی» به معرفی ۱۰ کتاب استارتاپی خواهیم پرداخت که هر فعال استارتاپی باید آن‌ها را خوانده باشد.

باید خواند استارتاپی ۴: بهترین قصه گو برنده است

قصه فقط به کار خواباندن بچه‌ها نمی‌آید. قدرت قصه در دنیای بزرگ‌ترها باورنکردنی است. با داستان می‌شود دربارۀ مشکلات جهان حرف زد. برای آن‌ها راه حل یافت و دنیا را جای بهتری کرد. قصه‌ها در رونق کسب‌وکار تاثیر شگرفی دارند. آن‌هایی که هر روز همراه غذایشان قصه به محل کار می‌برند، ردی بر جای می‌گذارند که فراموش نمی‌شود. قصه‌گویان ارتباط‌شان با مشتری، همکار، رئیس و ارباب رجوع را هموار می‌کنند و به سطح تازه‌ای از آورده‌های مالی و شغلی می‌رسند. قصه، اطلاعات خام را شخصی می‌کند، اعتماد می‌آورد و کاری می‌کند که دیگران به آنچه عرضه می‌کنید یا به آن‌ها می‌فروشید، اطمینان کنند. کتاب بهترین قصه گو برنده است شما را با شگردهای موثر قصه‌گویی در کسب‌وکار آشنا می‌کند. این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور با سرمایه‌گذاری روی داستان سود کنید، چطور با قصه، در هر موقعیتی به همکاری و تعامل‌تان با دیگران بیفزایید و از درگیری‌ها دور بمانید.

متن بالا «قصه ای» است نوشته شده بر پشت کتاب بهترین قصه گو برنده است. اهمیت Business Story Telling یا آنچه در فارسی ترجمه شده یعنی «داستان‌سرایی در کسب‌وکار» در سال‌های اخیر با انتشار کتاب‌های فوق‌العاده در این حوزه که بر پایۀ مطالعات نظری، آزمایشات تجربی و بررسی نتایج حاصل شده استوار است، بیش از پیش در کسب‌وکارها و به خصوص در کسب وکارهای آنلاین و به شکل مشخص در استارتاپ‌ها مورد توجه قرار گرفته است. استارتاپی که داستان خوبی روایت نمی‌کند، در مسیر موفقیت باید از پیچ‌های دشوارتری عبور کند. بخش مهمی از موفقیت‌های استارتاپ‌های بزرگی که می‌شناسیم، بر پایۀ «قصه»هایی که برایمان تعریف کرده‌اند استوار شده است. از «افسانۀ» خریدن دوربین دیجیتالی که نتیجه‌اش را می‌دانید تا «داستان زعفران‌کاران»ی که می‌شناسیم.

بهترین قصه گو برنده استیکی از موضوعات مهم در بازاریابی دیجیتال، حوزۀ «بازاریابی محتوایی» و یکی از مهم‌ترین مباحث بازاریابی محتوایی، داستان‌سرایی در کسب‌وکار است. چند کتاب خوب به زبان فارسی در بازار وجود دارد که به راحتی می‌توان ادعا کرد از لحاظ موضوع، ترجمه، ویراستاری و سایر موضوعات مورد توجه در یک کتاب، کتاب بهترین قصه گو برنده است نشر اطراف، انتخاب مناسبی برای معرفی در این بخش از سری معرفی کتاب‌های استارتاپی است. برای بسیاری از سایت‌ها، محتوای سایت، به دورۀ پیش و پس از خواندن و اجرای مطالب این کتاب قابل تقسیم است.

منبع: روزنامه‌ی شرق، شماره‌ی ۳۴۴۸، چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸، ص. ۱۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *