خلاصه، دانلود و خرید کتاب روزی روزگاری سازمانی

داستان سرایی سازمانی، کریستین ارلاخ، ژاک گوپچیک، نشر اطراف، نفیسه مرشدزاده، خرید کتاب، خلاصه کتاب، پی دی اف، pdf

رفتار سازمانی بر باورهای شخصی مبتنی است؛ باورهایی که ممکن است برای خود فرد و اطرافیانش نامرئی باشند. قصه‌گویی می‌تواند باورها را مرئی کند و از رفتارهایی که سازمان را می‌سازند، پرده بردارد. به این ترتیب، سازمان را می‌توان قصه به قصه تغییر داد. کتاب روزی روزگاری سازمانی شرح می‌دهد که چگونه سازمان‌های بزرگ با به کارگیری داستان سرایی سازمانی و به اشتراک‌گذاری قصه‌ها خود را متحول کردند.

«اگر حرف‌ها را تغییر دهید، سازمان را تغییر می‌‌دهید.» این قصه سازمانی است که خودش را تغییر داد. این سازمان در مواجهه با چالش‌هایی که با اعمال فشار بیرونی حل نمی‌شدند به درون نگاه کرد تا ریشه‌های این سردرگمی را دریابد. افراد سازمان دیدگاه‌ها و قصه‌هایشان را به اشتراک گذاشتند و به این ترتیب، تحول را از طریق گفت‌وگو ممکن کردند. رهبری جمعی آن‌ها نمونه‌ای است که ثابت می‌کند تغییر می‌تواند به‌‌مرور زمان از طریق گفت‌وگو رخ بدهد.

این سازمان به نتایج مثبتی در کسب‌وکار خود دست یافت: کارآیی، هم‌افزایی، انگیزش، کار تیمی و خدمات بهتری که آینده‌ای سالم را تضمین می‌کردند. مسیر منتهی به این نتایج از صدها دستاورد شخصی کوچک ساخته شد که هر کدام مثال پیروزی انسان بودند. در این قصه که نمایانگر رویکرد گروهی خاص به دگرگونی سازمان‌‌شان است، مفاهیمی گنجانده شده که اگر می‌خواهید سازمان خود را متحول کنید، باید آن‌ها را در ذهن داشته باشید.

نویسندگان مقالات کتاب توضیح می‌دهند که افراد در این بررسی موردی چگونه از «گفت‌وگوهای آزمایشی» به‌‌عنوان تمرینی برای بهبود ارتباط‌شان استفاده کردند. موضوع این آزمایش‌ها هم فرهنگ آن‌ها بود و هم اهداف، همکاری، عملکرد و تأثیرشان. این آزمایش‌ها بخشی از پژوهشی بود برای پروژه‌ای به نام «ایجاد گفت‌وگو: چگونه افراد را به حرف بیاوریم». این مورد و بدنۀ پژوهش اشاره‌شده بر اهمیت تبیین مفاهیم بنیادین صحه می‌گذارد. کتاب این مفاهیم ضروری برای ایجاد تغییر را توضیح می‌‌دهد:

  • دعوت: چگونه کار گروهی را آغاز کنیم و افراد را به مشارکت برانگیزیم؟
  • فضای امن: چگونه محیطی بسازیم که اشتراک‌گذاری شخصی را ممکن کند؟
  • دیدگاه‌ها: چگونه مطمئن شویم که تمام جامعۀ هدف را نمایندگی کرده‌‌ایم؟
  • امکان‌پذیرسازی: چگونه شرایطی بسازیم که خوش‌‌بینی و ارج‌گزاری را ممکن کنند؟
  • پرسش‌‌ها: چگونه پرسش مرکزی را به ‌گونه‌ای شکل بدهیم که به بهترین گفت‌وگو منجر شود؟
  • تسهیلگری: چگونه رهبران تسهیلگر را در گروه بشناسیم، پرورش دهیم یا به جمع اضافه کنیم؟
  • رهبری: چگونه به طور جمعی سمت‌وسوی کار را تعیین کنیم، به کار نظم بدهیم و تعهد بیافرینیم؟

ژاک کوپچیک و کریستین ارلاخ در کتاب روزی روزگاری سازمانی برای مطالعۀ تمام مباحث، لطفاً این کتاب را از فروشگاه اطراف بخرید.

روزی روزگاری سازمانی روایت در کسب و کار نشر اطراف پرهام طباطبایی کار گروهی ژاک کوپچیک کیریستین ارلاخ کتاب نظریبرای دانلود pdf صفحاتی از کتاب این‌جا کلیک کنید.

برای خرید نسخۀ الکترونیکی کتاب روزی روزگاری سازمانی می‌توانید به اپلیکیشن‌های طاقچه و فیدیبو مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *