خاک کارخانه به روایت تصویر

۶۷,۰۰۰ تومان

این مجموعه متشکل از ده قطعه عکس کارت پستالی رنگی و سیاه و سفید است که از میان تصاویر کتاب خاک کارخانه جدا شده‌اند. بخشی از این تصاویر را شیوا خادمی خود برداشته که مربوط به زمان حال کارخانۀ چیت‌سازی بهشهر است. برخی از عکس‌ها هم متعلق به دوران گذشته است که از میان آلبوم کارکنان و کارگران این کارخانه انتخاب شده‌اند.

در کنار این مجموعه، می‌توانید کتاب خاک کارخانه را هم تهیه بفرمایید. برای خرید این کتاب، لطفاً این‌جا کلیک کنید.

کتاب خاک کارخانه روایتی مستند از یکی از کارگاه‌های بزرگ شمال کشور است که زمانی بسیار فعال بود و تولیداتی انبوه داشت؛ کارخانۀ چیت‌سازی بهشهر. این کارخانه با زندگی و جان مردم این شهر پیوند داشت و خیلی‌ها به کار کردن در آن افتخار می‌کردند. اما این شرکت هم سرنوشتی بهتر از دیگر صنایع ایران نداشت و به‌مرور رو به نابودی رفت، تا جایی که حالا جز ساختمانی نیمه‌متروکه از آن چیزی نمانده. شیوا خادمی در طول پنج سال در مورد این کارخانه تحقیق کرد و کوشید با خیلی از عوامل قدیمی آن صحبت کند. او پای صحبت آن‌ها نشست، درد دل‌شان را شنید تا روایتی دست اول از عشق و علاقۀ آن‌ها به کارخانه‌شان ارائه کرد.

«خاک کارخانه به روایت تصویر» از ده کارت پستال تشکیل شده که از لابه‌لای عکس‌های این کتاب انتخاب شده‌اند. تعدادی از عکس‌ها رنگی و تعدادی دیگر سیاه و سفیدند. شیوا خادمی برخی از عکس‌ها را خود از این کارخانه و محصولاتش برداشته است. اما عکس‌های قدیمی‌تر از آلبوم‌های شخصی عوامل چیت‌سازی انتخاب شده‌اند. ابعاد این عکس‌ها 13.5 در 8.5 سانتی‌متر است و بر روی کاغذ گلاسه چاپ شده‌اند. این مجموعۀ نوستالژیک تداعی‌گر دوره‌ای باشکوه از صنعت ایران است.

مجموعه عکس‌های «خاک کارخانه به روایت تصویر» مکمل کتاب خاک کارخانه است.

مشخصات

عنوانخاک کارخانه به روایت تصویر
عکاسشیوا خادمی
ابعاد13.5 در 8.5 سانتی‌متر
تعداد10 عدد
جنس کاغذگلاسه
نوعرنگی | سیاه و سفید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خاک کارخانه به روایت تصویر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خاک کارخانه به روایت تصویر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *