15

روایت مصور داستان فوتبالیست‌ها

قیمت اصلی ۱۹۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۶۷,۴۵۰ تومان است.

دیوید اسکوایرز | شیرین سادات‌صفوی | محمود حاج‌زمان

دیوید اسکوایرز کتاب روایت مصور داستان فوتبالیست ها، که جلد دوم تاریخ مصور فوتبال است، به سراغ زندگی مشاهیر فوتبال رفته و بخشی از زندگی حرفه‌ایشان را روایت می‌کند. او در این کتاب ده‌ها چهرۀ مطرح و تأثیرگذار تاریخ این ورزش را انتخاب کرده و دلیل اهمیت‌شان را می‌گوید. بعضی افراد مشهورند، مثل مارادونا، پله، جرج بست، توماس برولین. بعضی دیگر به دلیل شخصیت ویژه‌شان یا خدمات‌شان به فوتبال، ذکر شدند. بیشتر افراد هم به این دلیل انتخاب شدند که برای خود اسکوایرز جالب بودند و آن‌قدر پتانسیل داشتند که کمیکی از آن‌ها کشیده شود. تصویرسازی‌های جذاب و روایت طنز و گزندۀ او باعث شده کتاب به اثری خواندنی تبدیل شود.

 

نسخۀ الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از سایت‌های طاقچه و فیدیبو تهیه کنید.

در تاریخ فوتبال چهره‌های تأثیرگذار زیادی بودند؛ از بازیکنان افسانه‌ای که یک‌تنه نتیجه را عوض می‌کردند تا مربیانی نابغه که سیستم فوتبال را متحول کردند. البته برخی دیگر هم بودند که خیلی شناخته‌شده نیستند ولی تأثیر عمیقی بر روی این ورزش داشتند. دیوید اسکوایرز در کتاب روایت مصور داستان فوتبالیست ها به تعدادی از این چهره‌ها اشاره می‌کند و زندگی‌شان را به تصویر می‌کشد. او البته به برهه‌ای از زندگی حرفه‌ای آن‌ها می‌پردازد، به بخشی که فوتبالی است و باعث شده این رشته متحول شود.

دیوید اسکوایرز خورۀ فوتبال است و تقریباً تاریخ آن را حفظ است. او در کتاب اول مجموعۀ «تاریخ مصور فوتبال»، یعنی روایت مصور داستان فوتبال، به شکل‌گیری این ورزش پرداخت و مسیر تکامل را خیلی مختصر و مفید و البته به صورت طنز مرور کرد. در کتاب روایت مصور داستان فوتبالیست ها او به سراغ مشاهیر آن رفته و سعی کرده به آن‌ها ادای دین کند. البته اسکوایرز بیشتر چهره‌هایی که شخصاً دوست‌شان داشته را انتخاب کرده، به همین خاطر ممکن است برخی از آن‌ها را نشناسید و به نظرتان مهجور باشند. اما این به معنای کم‌اهمیت‌بودن آن‌ها نیست، این فوتبالیست‌ها در هر صورت به تکامل ورزش کمک کردند و آن را به پیش بردند.

دیوید اسکوایرز کتاب روایت مصور داستان فوتبالیست ها را به چند بخش تقسیم کرده. در قسمت‌هایی از آن زندگی فوتبالیست‌های غول را به تصویر کشیده؛ کسانی مثل جورج بست، پله و مارادونا. در بخشی دیگر از مربیان تأثیرگذار گفته؛ زندگی فرگوسن و حتی زیدان را در این قسمت می‌توانید بخوانید. اسکوایرز حتی بخشی را به ضدقهرمان‌ها و چهره‌های نه‌چندان محبوبی همچون لوئیس سوارز اختصاص داده. او از فوتبال زنان هم گفته و چند فوتبالیست‌هایی را نام می‌برد که به رونق گرفتن و زنده ماندن این شاخه کمک کردند.

کتاب روایت مصور داستان فوتبالیست ها را شیرین سادات‌صفوی و محمود حاج زمان ترجمه کرده‌اند. گفت‌وگو با دیوید اسکوایرز را می‌توانید در این‌جا مشاهده کنید. همین‌طور نقد خبرآنلاین بر این کتاب را می‌توانید در این‌جا بخوانید.


دربارۀ مجموعۀ روایت مصور

روایت مصور نشر اطراف، مجموعه‌ای است که بر روی کتاب‌های کمیک، مصور و گرافیکی متمرکز است و تلاش می‌کند جدیدترین آثار این ژانر را به انتشار برساند. در این مجموعه انواع روایت‌ها، از مستندنگاری تا سفرنامه و تاریخ مدنظر قرار دارند. سفرنامه‌های مصور گی دولیل، کتاب پیاده‌ها و تاریخ دو جلدی مصور فوتبال از جمله آثاری هستند که در این سری به چاپ رسیده‌اند. محمد جباری دبیری این مجموعه را برعهده دارد.


دربارۀ دیوید اسکوایرز

دیوید اسکوایرز (David Squires) (متولد 1974) روزنامه‌نگار و تصویرساز استرالیایی‌بریتانیایی است. او از کارتونیست‌های روزنامۀ گاردین است و سال‌هاست که در مورد فوتبال برایشان کارتون می‌کشد. تاریخ مصور فوتبال تنها کتاب‌های منتشر شده از او هستند.

مشخصات

نویسندهدیوید اسکوایرز
ترجمهشیرین سادات‌صفوی | محمود حاج‌زمان
ویراستارانسید احسان عمادی | امین شیرپور
طراح جلددیوید اسکوایرز
لوگوتایپمحمدرضا دوست‌محمدی
قطعوزیری
تعداد صفحه224
مجموعهروایت مصور
موضوعفوتبال | کمیک‌استریپ
شابک۹۷۸-۶۲۲-۹۹۲۲۴-4-6
نوبت چاپدهم | 1402

ستایش‌ها و افتخارات

«‌غول‌ها، ضدقهرمان‌ها، مدافعان، مهاجمان، پیشروها و اسطوره‌های پرستش‌شده‌ی دنیای فوتبال را در این کتاب بخوانید. جای آن‌ها در دنیای باشکوه قهرمان‌های کمیک‌استریپ خالی بود؛ کنار بتمن، سوپرمن و اسپایدرمن.»

سمیرا رستگارپور، گروه سنجاق‌قفلی

 

«کتاب چنین کنند بزرگان(ترجمه نجف دریابندی) را خواندید؟ اگر آن کتاب بجای کلوئوپاترا، اسکندر و نرون می‌خواست در مورد فوتبالیست‌ها بنویسد می‌شد این کتاب.»

⭐⭐⭐⭐  Ehsan Shariaty

«برای پسرهای نوجوون یا حتی آقایون عاشق فوتبال و البته دخترها و خانم‌های عشق فوتبال خوبه. یکسری بازیکنان قدیمی فوتبال رو بررسی کرده، زندگیشون، حوادث مهم فوتبالی‌شون

من کتاب رو تورق کردم. اون فوتبالیست‌هایی که میشناختم و جالب بودن برام، که سر جمع پنج شش مورد شدن رو، مطلبشون رو خوندم.
تقسیم‌بندی‌های کتاب برام جالب بود
جای الیور کان تو قسمت دروازه‌بان‌ها به شدت خالی بود ( غیر بوفون، تو عمرم یه دروازه‌بان دیگه میشناسم، جاش رو باید خالی میکردم قاعدتا)»

⭐⭐⭐  سیده فاطمه مطهری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روایت مصور داستان فوتبالیست‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روایت مصور داستان فوتبالیست‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *