بستۀ هدیۀ «خواندن شهر»

۶۴۰,۰۰۰ تومان

بستۀ هدیۀ «خواندن شهر» متشکل از سه کتاب مجموعۀ روایت و معماری نشر اطراف، یعنی خانه‌خوانی، شنیدن شهر و شهر از نو است. کتاب‌های این بسته همگی یک ایدۀ مشترک دارند و آن اعتقاد بر این است که محل زندگی ما، از خانه گرفته تا شهر، واجد قصه‌ها و روایت‌های زیادی است. نویسندگان در جستارهایشان از این می‌گویند که چطور با توجه کردن و شنیدن روایت آن‌ها می‌توان شهرها و خانه‌های بهتری ساخت و به دنبال آن سطح زندگی را بالاتر برد. این بسته هدیه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به شهر و روایت‌های آن و همۀ کسانی است که می‌خواهند نسبت خود را با دنیای اطراف‌شان از نو تعریف کنند.

شهرها و خانه‌ها فقط مکان‌هایی برای زندگی یا کار و تفریح نیستند، بلکه می‌توانند واجد معانی و مفاهیم پیچیده و عمیق‌تری هم باشند. قصه و روایت از جمله مفاهیمی است که با هر مسکنی پیوندی ناگسستنی دارد. این بدان معناست که نه فقط ساکنین و شهروندان قصه‌ای برای خود دارند و روای آن هستند، بلکه خانه و شهر محل زندگی‌شان هم می‌تواند قصه‌دار و قصه‌گو باشد. نشر اطراف در راستای پروژۀ روایی‌اش، چندین کتاب در زمینۀ روایت در معماری و شهرسازی تألیف و ترجمه کرده که با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شدند. خانه خوانی، شنیدن شهر و شهر از نو عناوین این مجموعه هستند. «خواندن شهر» بستۀ هدیه‌ای متشکل از همین سه عنوان کتاب است که در کنار هم و در یک بستۀ قرار دارند. این بسته هدیه‌ای مناسب برای معماران، شهرسازان و همۀ کسانی است که به روایت‌های شهری و قصۀ دنیای اطراف‌شان علاقه دارند.

کتاب خانه خوانی روایت علی طباطبایی دربارۀ خانه‌های معماری دروۀ گذار تهران است. او در این کتاب پای صحبت ساکنین خیلی از این خانه‌ها نشسته و قصۀ دور و دراز آن خانه‌ها را بازگو کرده. کتاب شنیدن شهر هم متشکل از پنج مقاله از پنج متفکر و مهندس معاصر است که بر اهمیت گوش کردن به مردمان و ارزش تاریخ شفاهی، قصه‌‌های بومی و رخدادهای گذشته در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و هویت‌سازی شهری تأکید دارند. لیونی سَندرکاک، جیمز تراگ‌مورتِن، لیوِن اَمیل، رابرت آ. بیورگارد و باربارا اِکشتاین نویسندگان جستارها و نوید پورمحمدرضا مترجم این کتاب است. و در نهایت کتاب شهر از نو نیز به موضوع مقاومت شهرها و ساکنان‌شان در برابر فاجعه‌های گوناگون طبیعی و انسانی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمک روایت و قصه در برابر ناملایمات تاب آورد و همه‌چیز را از نو ساخت. لارنس جی. وِیل و توماس جی. کامپانلا گردآورندگان جستارهای این کتاب نظری هستند.

با خرید کنارکتاب «خواندن شهر» شما می‌توانید همزمان هر سۀ این کتاب‌ها را داشته باشید و مطالعه کنید. این بسته مقوایی است و ابعادی در حدود 26 × 19 × 5.5 سانتی‌متر دارد.

مشخصات

عنوانخواندن شهر
محتواکتاب‌های شنیدن شهر | شهر از نو | خانه‌خوانی
ابعاد26 × 19 × 5.5 سانتی‌متر
جنس بستهمقوایی

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بستۀ هدیۀ «خواندن شهر»”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بستۀ هدیۀ «خواندن شهر»”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *