بهترین قصه‌گو برنده است

۱۳۳,۰۰۰ تومان

بهترین قصه‌گو برنده است: چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید (چاپ سیزدهم)

نویسنده: آنت سیمونز

مترجم: زهرا باختری

ویراستار: مریم‌السادات حسینی

بهترین قصه‌گو برنده است از مجموعه‌ی «روایت در کسب و کار»، به شما نشان می‌دهد چه‌طور با سرمایه‌گذاری روی داستان سود کنید، چه‌طور با قصه در هر موقعیتی به همکاری و تعامل‌تان با دیگران بیفزایید و از درگیری‌ها دور بمانید و کمک می‌کند به چشم خود ببینید چه کارهای بزرگی از این واقعیت‌های کوچک که قصه نام گرفته‌اند، بر می‌آید.

اگر مایلید راهکارهای علمی و مفیدی بیاموزید که در سطح جهانی برای برقراری ارتباط‌های کاریِ ضروری و سودمند استفاده می‌شوند و اگر دوست دارید راهتان برای رسیدن به موفقیت‌های شغلی، اجتناب از شکست‌های جبران‌ناپذیر و حل مشکلاتِ به‌ظاهر لاینحلِ کاری هموار شود، مجموعه‌ی «روایت در کسب و کار» انتشارات اطراف جایی در کتابخانه‌ی شما باز خواهد کرد.

جهت سفارش تیراژ بالا، چاپ لوگو و متن تقدیمیِ مخصوص شرکت شما (برای هدیه به دیگران) و برخورداری از تخفیف پلکانی، با شماره‌ی ۰۹۳۳۵۴۸۱۱۰۵ تماس بگیرید.

نسخه الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از سایت طاقچه ، فیدیبو و کتابراه تهیه کنید

بهترین قصه‌گو برنده است به ما می‌آموزد که چطور از تجربه‌های شخصی‌‌مان و قصه‌هایی که از دیگران وام گرفته‌ایم، استفاده کنیم تا مخاطب با ما ارتباط عاطفی برقرار کند، اعتبار و اصالت گفته‌هایمان را بپذیرد و تشویق به تلاش و پشتکار شود. بی‌تردید قدرتمندترین ارتباط‌ها وجهی انسانی دارند که به آسانی از راه قصه‌گویی شکل می‌گیرد. چه فروشنده‌ باشیم، چه معلم، مهندس برق یا مربی مهدکودک، ناگزیریم با آدم‌ها ارتباط برقرار کنیم و وقت آن شده که باور کنیم ارتباط‌های کاری چیزی بیش از رد و بدل کردن اطلاعاتند. نویسنده‌ی این کتاب مشاور کسب‌ و کار شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و ناسا بوده و می‌گوید اگر در کار علاوه بر محاسبات دقیق و بررسی‌های همه‌جانبه جایی هم برای ارتباط عاطفی باز نکنیم، مسیر سخت و ناهمواری پیش روی‌مان خواهد بود.

وقتی برای طرف مقابل قصه‌ای می‌گوییم کمکش می‌کنیم از میان هزاران اطلاعات و داده‌ای که احاطه‌اش کرده‌اند، راحت‌تر دست به انتخاب بزند. چه بسا گره‌هایی که با هیچ محاسبه‌ای باز نمی‌شوند، فقط با یک قصه‌ی کارساز، حل و فصل شوند. گویی وقتی قصه‌ای به یک داده سنجاق می‌شود، داده‌ی مزبور در میان بقیه می‌درخشد و به مخاطب می‌گوید «من را سوا کن.» قصه ما را به موقعیت مفروضی می‌برد که تا به حال در آن زندگی نکرده‌ایم ولی با کمک قصه می‌توانیم آن را تصور کنیم و انتخاب برایمان راحت‌تر می‌شود. قصه به همین راحتی به شما کمک می‌کند دیدگاه‌ها، ارزش‌ها، باورها و آرزوهایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. کمک‌تان می‌کند به اطلاعات خام‌تان رنگ و بو و زندگی و روح ببخشید و تاثیرگذارشان کنید. قصه ردّ شما را روی داده‌ها می‌گذارد و اعتماد طرف مقابل را برمی‌انگیزد. گویی پس از گفتن و شنیدن یک قصه‌ی خوب، همه‌ی مناسبات عوض می‌شود. شما و مخاطبتان دیگر مقابل هم نیستید، کنار یکدیگرید.

قصه‌گویی مهارت مهم و موثری در بحث‌ها و تصمیم‌های کاری، تشکیل کار‌گروه‌های مختلف و مدیریت بحران است و کتاب بهترین قصه گو برنده است راهکارهایی عملی برای تقویت این مهارت ارائه می‌دهد. آشنایی با شش نوع قصه‌ی مختلف که در گنجینه‌ی قصه‌های هر کس موجود است و آموزش روش استفاده از آنها در موقعیت‌های کاری متفاوت، راه رسیدن از تفکر روزمره به تفکر قصه‌محور را هموار می‌کند. در جلسات کاری و دانشگاهی، موقع ارائه‌ی طرح‌ها، پروژه‌ها و سخنرانی‌ها، هنگام خوردن ناهار یا هر جای دیگری که می‌خواهید برای مشتری، ارباب رجوع، همکار یا حتی رئیس‌تان نکته‌ای را روشن کنید، پروژه‌‌ای تجاری را بسط دهید یا  ایده‌ی درخشانی را مطرح کنید، اگر قصه‌ی جذابی برای تعریف کردن داشته باشید، تاثیر بیشتری بر دیگران می گذارید. قصه‌ها بهتر از هر ابزار ارتباطی، به دیگران می‌گویند شما چه کسی هستید، چه می‌خواهید و دانستن آن‌چه می‌گویید، چه فایده‌ای برای آنها دارد. وقتی با قصه‌های شخصی‌تان ارتباط خود را با دیگران شکل می‌دهید، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند چون حس می‌کنند شما را می‌شناسند. شنونده برای این که به حرف های شما گوش بدهد و ببیند به دردش می خورد یا نه، باید مطمئن شود آنچه می‌گویید به درد خودتان خورده یا نه. این کتاب هم راه‌کارهایی برای باز کردن سر صحبت و شکستن یخ مجلس می‌دهد، هم پیشنهادهایی برای پیدا کردن، شاخ و برگ دادن و استفاده از قصه‌های شخصی که باعث می‌شوند دیگران به درستی ادعای شما متقاعد شوند و همدلی‌شان برانگیخته شود چون آنچه آدم‌ها را به هم وصل می‌کند قصه است نه آمار و ارقام.

قصه‌ها کجا هستند؟

آنت سیمونز، نویسنده‌ی بهترین قصه‌گو برنده است، می‌گوید برای پیدا کردن قصه‌ها نیازی نیست به جاهای عجیب و غریب سر بزنیم یا چیزهای عجیب و غریبی بخوانیم. حتی برای قصه‌گویی لزومی ندارد دنبال کسب توانایی خارق‌العاده‌ای هم رفت. همه‌ی ما قصه‌گویی بلدیم و همه‌ی ما قصه‌هایی برای گفتن داریم. قصه‌ها اطراف ما هستند و در زندگی روزمره‌ی ما معلق‌اند. «قصه‌ها در گوشه و کنار پرابهام و آشفتۀ زندگی واقعی، خانه کرده‌اند.» برای پیدا کردن قصه‌ی مورد نظرمان‌ و استفاده از آن فقط کافی‌ست کمی دقت کنیم و شگردهای ظریفی را یاد بگیریم. این کتاب یادتان می‌دهد قصه‌هایی را که دارید ولی به آنها التفاتی ندارید پیدا کنید و در موقعیت‌های مناسب برای دیگران تعریف‌شان کنید. یادتان می‌دهد چطور از دل زندگی روزمره‌تان قصه‌های به دردبخور بیرون بکشید. قصه‌هایی که اعتماد طرف مقابل شما را جلب می‌کنند، مفاهمه را تسهیل می‌کنند، کمک می‌کنند دیگران بفهمند توی سر شما چه می‌گذرد و نسبت به جهان و خرده‌ریزهایش چه حسی دارید.

دانلود فایل فهرست و پیشگفتار کتاب بهترین قصه‌گو برنده است

مشخصات

مشخصات کتابمشخصات فیزیکی
نویسندهآنت سیمونزقطع۲۰۰×۱۴۵ م‌م.
مترجمزهرا باختریتعداد صفحات۲۲۸ ص.
ویرایشمریم‌السادات حسینی‌سیرتنوع جلدنرم
طراح جلدحمید قدسینوع کاغذبالک ۷۰گرم
صفحه‌آراییکارگاه نشر اطرافوزن۲۵۰ گرم
فروستروایت در کسب و کار ۱
موضوعکسب و کار – ارتباطقصه‌گویی
شابک۹۷۸-۶۰۰-۹۸۰۱۹-۲-۳
نوبت چاپنهم، ۱۰۰۰ نسخه
مجموع تیراژ چاپ‌های قبلی۸۰۰۰ نسخه
نسخه‌ی دیجیتالhttps://fidibo.com/book/84312
صفحه در فیپاhttp://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/4996639

فهرست کتاب

بخش اول: قصه‌اندیشی

یکم: قصه‌اندیشی به چه معناست؟

دوم: قصه چیست؟

سوم: پرورش ذهن

چهارم: گفتن قصه‌های بَرنده

بخش دوم: قصه‌یابی

پنجم: قصه‌های «چه کسی هستم؟»

ششم: قصه‌های «چرا اینجا هستم؟»

هفتم: قصه‌های آموزشی

هشتم: قصه‌های بینشی

نهم: قصه‌های ارزش زیسته

دهم: قصه‌های «می‌دانم در سرت چه می‌گذرد»

بخش سوم: فوت کوزه‌گری

یازدهم: تجربه امری حسی است

دوازدهم: هنر گزیده‌گویی

سیزدهم: قصه‌های «هو یت تجاری»، «سازمانی» و «سیاسی»

چهاردهم: زاویۀ دید

پانزدهم: قصه‌شِنَوی

بازخورد مخاطبان

Mahdi Nasseri

گرچه در کل کتاب نویسنده تاکید ویژه‌ای روی تفکر شخصی و غیرعینی دارد ولی توانسته ساختار اندیشیدن درباره قصه‌گویی روایی برای تاثیرگذاری را در یک چارچوب عینی و غیرشخصی تدوین کند.
خواندن این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد هدفی را دنبال کند و برای رسیدن به آن هدف چاره‌ای جز فعالیت در اجتماع و انسان‌های دیگر ندارد، قطعا مفید خواهد بود.

Amirhossian

کتاب خوب و جالبی بود. نکات جالبی برای قصه گویی داشت.
در زندگی حتماً به کارم می آید.

Mohammad reza khorasanizadeh

یک کتاب خوب در مورد قصه و انواع آن و استفاده از قصه و قصه‌گویی در زمینه‌ها و کارهای مختلف برای رونق بخشیدن به کار. واقعا جذاب و جالب بود.

فهیمه شریفی

کتاب خیلی خوبی هست. واقعاً هرچه قصه‌ها دلچسپ تر باشه، جذب مشتری هم راحت تره. این کتاب برای نویسنده‌ها و تولیدکنندگان محتوا عالیه.

Ali Foroutan

آنت سیمونز (Annette Simmons) این کتاب را با هدف آموزش روش رونق بخشیدن به کسب و کار از طریق قصه گویی نوشته است. در واقع مخاطب این کتاب مدیران، مشاوران تبلیغات، کارآفرینان و افراد فعال در حوزه‌های مشابه است. بنابراین، علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی سود چندانی از خواندن آن نخواهند برد. سیمونز در این کتاب روش انگیزش کارکنان، هدفگذاری، آموزش، انتقال تجربیات، جلب اعتماد، همدلی و… به کمک قصه‌گویی را شرح می‌دهد. نویسنده به فعالان حرفه‌ای حوزه‌های پیش-گفته می‌آموزد که چگونه می‌توانند از قدرت حواس، هنر گزیده‌گویی، تغییر زاویه دید، شنیدن و دیگر شیوه‌ها برای انتقال مفاهیم خود بهره بگیرند.

 

Maryam Hosseini

خواندنی برای کپی‌رایترها و اهالی کسب و کار، برای قصه‌دوست‌ها و آن‌ها که به قصه و قدرت شگفت‌انگیزش فکر می‌کنند، برای عاشقانِ نویسنده‌های شوخ و خلاق و متن‌های سرحال و سرزنده، و برای قصه/روایت‌نویس‌هایی که مدام فکر می‌کنند «حالا چی بنویسم؟»:)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین قصه‌گو برنده است”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین قصه‌گو برنده است”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *