ماجراجویان بزرگ

( 2 نظرات مشتریان ) (دیدگاه کاربر 2)

۱۸۷,۰۰۰ تومان

ماجراجویان بزرگ | سفرهای باورنکردنی ۲۰ جهانگرد شگفت‌انگیز

کتاب برگزیده‌ی مؤسسه‌ی شهر کتاب در موضوع کتاب کودک و نوجوان

نویسنده:  الستر هامفریز
تصویرگر: کوین وارد
مترجم: لیدا هادی

«همه‌مان به قهرمان‌ها نیاز داریم، چه پیر باشیم، چه جوان. قهرمان‌هایی که الهام‌بخش ما هستند، ما را وادار به رؤیاپردازی می‌کنند و به ما جرئت می‌دهند تا کمی سخت‌تر تلاش کنیم. وقتی بچه بودم مدام آرزو می‌کردم کاش بتوانم مثل قهرمان‌هایم در جستجوی تجربه‌های تازه و یک زندگی سرشار از هیجان راهی شوم.»
الستر هامفریز -نویسنده و ماجراجوی اهل انگلستان- در این کتاب، روایت زندگی قهرمان‌های ماجراجویی‌‌اش را تعریف می‌کند. تعدادی از تأثیرگذارترین، عجیب‌ترین و الهام‌بخش‌ترین جهانگردهایی که تا به حال وجود داشته‌اند.
خواندن این کتاب می‌تواند به کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان کمک کند تا رؤیای ماجراجویی‌شان را با دانسته‌های بیشتری دنبال کنند.

ماجراجویان بزرگ سفرهای شگفت‌انگیز بیست ماجراجو را شامل می‌شود، بیست ماجراجویی که سفرهای شگفت‌انگیز و باورنکردنی‌ای را تجربه کرده‌اند و تبدیل به افراد الهام‌بخش الستر هامفریز برای سفر به دور دنیا شده‌اند. در کتاب ماجراجویان بزرگ روایت زندگی تعدادی از تأثیرگذارترین، عجیب‌ترین و الهام‌بخش‌ترین جهانگردهایی را می‌خوانید که تا به حال وجود داشته‌اند؛ اولین افرادی که با فضاپیما به ماه سفر کرده‌اند، با ژرف‌پیما به اعماق اقیانوس رسیده‌اند، با هواپیمای تک‌نفره بر روی اقیانوس اطلس پرواز کرده‌اند، با ویلچر دنیا را گشته‌اند و کسانی که ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند. هامفریز در این کتاب تلاش کرده تا با آوردن مثال‌های فراوان ثابت کند ماجراجویان بزرگ هم افرادی معمولی هستند، تنها تفاوت آن‌ها با دیگر انسان‌ها در این است که حاضر شده‌اند خطرات را بپذیرند، در مقابل سختی‌ها تاب بیاورند و نگذارند هیچ مانعی، حتی زندانی بودن، جلوی سفر شگفت‌انگیزشان را بگیرد.

ماجراجویانی که الستر هامفریز سرگذشت‌شان را در این کتاب نوشته به هیچ عنوان به جنسیت، ملیت، دین، رنگ پوست یا حتی دوره‌ی تاریخی‌ای محدود نشده‌اند؛ از سفرهای اعجاب‌انگیز ابن بطوطه‌ی قرن چهاردهمی گرفته تا امیلیا اِرهارت و ثور هِیِردال، هامفریز درباره‌ی‌ِ سفرهای همه‌شان نوشته است. بعضی از قهرمان‌های او که اسم‌شان در این کتاب آمده در گرم‌ترین بیابان‌های کره‌ی زمین به دنبال ماجراجویی رفته‌اند و بعضی‌هایشان در قله‌ی سردترین رشته‌کوه دنیا دنبال ماجراجویی بوده‌اند.

این کتاب سال 2019 برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سفر کودکان Ordnance Survey از بنیاد ادوارد استنفورد و برنده‌ی جایزه‌ی ALCS Educational Writers’ Award شد و همان سال در فهرست اولیه‌ی نامزدهای جایزه‌ی Blue Peter Book Award و فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی Teach Primary Book Awards قرار داشت.

اولین ماجراجویی الستر هامفریز زمانی بود که فقط نُه سال داشت، سفری به ارتفاعات سه قله‌ی مشهور یورک‌شایر در انگلستان. الستر در سن ۲۵ سالگی سفر دور دنیا را با دوچرخه آغاز کرد. سال ۲۰۱۲ میلادی او به عنوان ماجراجوی برتر مجله‌ی نشنال‌ جئوگرافیک انتخاب شد. سه‌گانه‌ی «پسری که دور دنیا را رکاب زد»، کتاب دیگر هامفریز، پیش از این توسط نشر اطراف منتشر شده است.

دانلود فایل فهرست و مقدمه‌ی نویسنده‌ی کتاب ماجراجویان بزرگ

کتاب ماجراجویان بزرگ از زبان نگار علیزاده، جهانگرد و بلاگر، در اپیزود بیست‌وهفت رادیو جولون

«از کتاب‌هایی که برای فرزندان‌تان می‌خرید اما برای خودتان نگه می‌دارید! این کتاب که تصویرسازی‌های زیبایی هم دارد برای کودکان تهیه شده اما تصویرسازی‌ها، نقشه‌ها و جدول‌هایش به‌قدری زیبا و چشم‌نواز و بدون پیچیدگی آزاردهنده هستند که می‌تواند به‌راحتی به میز قهوه‌خوری‌تان رنگ و جلا ببخشد.»

نشنال‌جئوگرافیک

«کتابی درباره‌ی ماجراجویان که به نظر می‌رسد خواندنش هم یک ماجراجویی است. ترکیبی دوست‌داشتنی از سبک‌های تصویرگری و کمیک‌استریپ‌های هیجان‌انگیز که من را مشتاق می‌کرد تا سریع‌تر صفحه‌ها را بخوانم و ورق بزنم.»

Teach Primary

خواندن این کتاب به کودکان و نوجوانان نشان می‌­دهد غیرممکن وجود ندارد. ماجراجویان بزرگ، آدم‌­های معمولی‌­ای هستند که به حرف دل‌شان گوش داده­‌اند و مرزهای جغرافیایی جلوی آن‌­­ها را نگرفته است. زندگی این افراد با سفرکردن معنا پیدا کرده و به گفته سعدی خوب گوش سپرده‌­اند که: «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی.» نویسنده در انتهای کتاب، از خواننده می‌­پرسد آیا او می‌­خواهد ماجراجوی بزرگ بعدی باشد؟ خواندن ماجراجویی‌­هایی این افراد، ذوق و شوق ماجراجو شدن را در هر­کدام از ما بیدار می‌­کند. از کجا معلوم اگر الستر هامفریز خواست کتاب دیگری درباره ماجراجویان بزرگ بنویسد، اسم ما را هم در کتابش نیاورد؟

فرناز میرحسینی، سایت وینش

در این بیست مسیر جورواجور گرد جهان، گاهی حرف مرگ و زندگی در میان است؛ اما لذت کشف و رویا کار خودش را کرده است.

 سولماز قربانی، گروه سنجاق‌قفلی

 

مشخصات

مشخصات کتابمشخصات فیزیکی
نویسندهالستر هامفریزقطع۲۸۵×۲۱۵ م‌م.
تصویرگرکوین واردتعداد صفحات۹۴ص. مصور رنگی
مترجملیدا هادینوع جلد
ویراستارامین شیرپورنوع کاغذ
تنظیم و صفحه‌آراییمریم سادات‌منصوری
بازبینی نهایی متنفاطمه ستوده
موضوعماجرا و ماجراجویان
ادبیات کودک و نوجوان
سفرها
سرگذشت‌نامه
شابک‫‭۹۷۸-۶۲۲-۶۱۹۴-۲۴-۲
نوبت چاپاول، ۱۳۹۸، ۲۰۰۰ نسخه
مجموع تیراژ چاپ‌های قبلی
نسخه‌ی دیجیتال
صفحه در فیپاhttp://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/5690388

2 دیدگاه برای ماجراجویان بزرگ

  1. Avatar for گروه محتوای سایت

    ☆☆

    واقعا تلاش‌و اراده‌ی آقای الستر هامفریز ستودنیه
    مجموعه کتاب های(پسری که دور دنیا را رکاب زد)عالیه بهترینه بهتون پیشنهاد میکنم حتما بخونین

  2. Avatar for گروه محتوای سایت

    کیارش حبیبی نیا (خریدار محصول)

    خیلی خوب است من خریدم ممنون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای ماجراجویان بزرگ

  1. Avatar for گروه محتوای سایت

    ☆☆

    واقعا تلاش‌و اراده‌ی آقای الستر هامفریز ستودنیه
    مجموعه کتاب های(پسری که دور دنیا را رکاب زد)عالیه بهترینه بهتون پیشنهاد میکنم حتما بخونین

  2. Avatar for گروه محتوای سایت

    کیارش حبیبی نیا (خریدار محصول)

    خیلی خوب است من خریدم ممنون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *