ژاک کوپچیک

ژاک کوپچیک، روزی روزگاری سازمان، کریستین ارلاخ

ژاک کوپچیک (Jacques Chlopczyk) مشاور، تسهیلگر، مربی و روانشناس سازمانی است. او در دانشگاه تریر آلمان در رشتۀ روانشناسی تحصیل کرد و مدتی هم در دانشگاه کمبریج علوم سیاسی و اجتماعی خواند. پس از فارغ‌التحصیلی به آکادمی zsfb آلمان رفت و چند سالی شیوه‌های کوچ و مربی‌گری سازمانی را آموزش داد. کوپچیک از سال 2015 شرکت خود با عنوان «BEYOND STORYTELLING NETWORK» را راه‌اندازی کرد که هدفش مرتبط کردن روایتگران با شرکای تجاری بود. ایدۀ او استفاده از داستان‌ها و قصه‌ها در سازمان‌ها بود تا آن‌ها با کمک روایت‌ها بتوانند بر چالش‌های پیش رویشان غلبه کنند و موفق شوند.

تخصص ژاک کوپچیک مدیریت تغییرات و مشاورۀ سیستمی است. او در طول حدود پانزده سال، آن را در دانشگاه‌های آلمان تدریس کرده و با شرکت‌های زیادی دربارۀ آن همکاری و پیاده‌سازی و اجرایش کرده است. بیشتر پژوهش‌های او و آثاری که نوشته هم در همین زمینه بوده است.

کتاب‌های ژاک کوپچیک

کوپچیک در چند کتاب به عنوان دبیر یا نویسنده حضور داشته است:

  • فراتر از قصه‌گویی، 2017
  • قصه‌گویی در مدیریت تغییرات، 2017
  • قدرت و اعتماد، 2018

کتاب ژاک کوپچیک در نشر اطراف

روزی روزگاری سازمانی روایت در کسب و کار نشر اطراف پرهام طباطبایی کار گروهی ژاک کوپچیک کیریستین ارلاخ کتاب نظرینشر اطراف از کوپچیک کتاب روزی روزگاری سازمانی را با ترجمۀ پرهام طباطبایی به انتشار رسانده است. این کتاب به اهمیت روایت‌پردازی و قصه‌گویی در سازمان‌ها می‌پردازد و تلاش می‌کند نگاهی نو و تازه به کار گروهی داشته باشد. ژاک کوپچیک و کریستین ارلاخ به عنوان دو مشاور سازمانی که تخصص‌شان روایتگری است، به سراغ نُه متفکر دانشگاهی و نخبۀ کسب‌وکار رفته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند دربارۀ مفهوم روایت و اهمیت آن در تحولات سازمانی بنویسند. این جستارها نشان می‌دهند که قصه و روایت یکی از بهترین راه‌‌ها برای دوام آوردن گروه‌‌های کاری در آیندۀ نامعلوم و مبهم و گذار از مشقت‌ها و شکست‌ها حرف می‌زند. به زعم نویسندگان، سازمانی در ناملایمات تا‌‌ب‌آور است و انعطاف و توان تطابق با موقعیت‌‌های تازه را دارد که قصه‌‌گو باشد و بتواند در جریان نو کردن استراتژی‌ برند و تغییر طرح‌‌های راهبردی، قصه‌‌هایش را تغییر دهد.

کتاب روزی روزگاری سازمانی کتاب اول از مجموعۀ «روایت در کسب‌وکار» است. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به بهترین قصه گو برنده است و هر برند یک قصه است اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *