راهنمای فلسفی رهبران کسب‌وکار | به‌زودی

رهبران کسب‌وکار افراد و اطلاعات را کنار هم جمع می‌کنند تا چیزی را ابداع، تولید و روانهٔ بازار کنند که رقبا را پشت سر بگذارد و مصرف‌کنندگان را مال خود کند. اگر شما یکی از آن‌ها هستید یا آرزو دارید یکی از آن‌ها باشید، کتاب راهنمای فلسفی رهبران کسب و کار برخی از ایده‌های فلسفی مرتبط با کسب‌وکار که تدابیری عاقلانه‌تری دارند، برجسته می‌کند. لیندزی داوسون در کتابش این ایده‌ها را به گونه‌ای مطرح می‌کند که سه جنبه از هنر و علم رهبری را دربربگیرد: تمرکز بر تعهد ذینفعان به الزامات کسب‌وکار، فهم درستی اطلاعات و مبادلۀ آن‌ اطلاعات با کمک روابط «درست و خوب» ذینفعان.

همهٔ ما می‌خواهیم زندگی معناداری داشته باشیم که نشان‌دهندهٔ خلاقیت‌‌مان در اشکال مختلف باشد و جهان‌بینی‌مان آن‌ را به پیش ببرد. کسب‌وکار شما فضایی برای ذینفعان توانمند می‌گشاید تا خلاقیت‌‌شان را بیابند، معیارهای نوینی برای تعالی وضع کنند، با وجود تردیدها و ریسک‌ها دست به انجام کاری بزنند و آنچه را به نظر غیرممکن می‌رسد‌، ممکن کنند. تفسیر حقیقت برای مدیریت اطلاعات ضروری است؛ به‌خصوص اطلاعات پنهانی که در حوزه‌‌هایی مانند مدیریت ریسک و حل مسئله بروز می‌کنند و در متن بررسی می‌شوند. لیندزی داوسون در کتاب راهنمای فلسفی رهبران کسب و کار با بررسی تاریخی و مرور نظریات فلسفی و اقتصادی کلاسیک و مدرن نشان می‌دهد که استثناگرایی در رهبری، فرهنگ احترام و اعتماد را ترویج می‌کند و به این شکل روابط ذینفعان را هنگام تبدیل اطلاعات به محصول و خدمات غنا می‌بخشد. همین‌طور باعث می‌شود آن‌ها خیلی بیشتر به مشارکت‌شان افتخار کنند. افزایش رضایت مشتری درنهایت منجر به اعتلای تصویر برند شده و شرکت را در زمینۀ مسئولیت اجتماعی مشهورتر می‌کند.

لیندزی داوسون در کتاب راهنمای فلسفی رهبران کسب و کار استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی کاربردی در این زمینه ارائه می‌دهد و با استفاده از مثال‌هایی متنوع طرز به‌کارگیری آن‌ها را می‌آموزد. این کتاب را حمیدرضا کیانی ترجمه کرده و نشر اطراف به‌زودی آن را به انتشار می‌رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *