توماس جی. کامپانلا

توماس جی کامپانلا، لارنس جی ویل، شهر از نو، نشر اطراف، خرید کتاب، نوید پورمحمدرضا، خرید کتاب، معماری شهری

توماس جی کامپانلا (Thomas J. Campanella) نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه آمریکایی است. او دکترایش را در رشتۀ برنامه‌ریزی منطقه‌ای و شهری از دانشگاه ام‌آی‌تی گرفته و هم‌اکنون استاد دانشگاه کورنل است. زمینۀ تخصصی کامپانلا رابطۀ بین فضا و فرهنگ است و این مفهوم را در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کند. او به دنبال عوامل و فاکتورهایی است که به مناظر شهری دنیا شکل می‌دهند. کامپانلا همچنین در مورد معماری شهری چین در دوران پسامائو هم تحقیق می‌کند.

توماس جی کامپانلا در طول سال‌هایی که به شکل حرفه‌ای فعالیت دارد، کارهای پژوهشی متعددی ارائه کرده. بخشی از آثار او در قالب مقالات علمی در ژورنال‌ها به چاپ رسیده‌اند و بخشی دیگر هم به صورت کتاب منتشر شده‌اند. کامپانلا در این کتاب‌ها نقش مؤلف یا گردآورنده و دبیر را بر عهده داشته است. او به خاطر تلاش‌هایش افتخارات متعددی هم کسب کرده؛ مثل جایزۀ جان رِپس، جایزۀ کتاب سپیرو کوستوف و نامزدی جایزۀ براندن گیل.

کتاب‌های توماس جی کامپانلا

برخی از آثار کامپانلا:

  • شهرها از آسمان، 1999
  • جمهوری سایه، 2003
  • اژدهای سیمانی، 2012
  • بروکلین؛ شهر سابق و آینده، 2019

کتاب توماس جی کامپانلا در نشر اطراف

شهر از نو، لارنس جی ویل، توماس جی کامپانلا، نوید پورمحمدرضا، نشر اطراف، خرید کتاب، معمارینشر اطراف کتاب شهر از نو را از لارنس جی ویل و توماس جی کامپانلا با ترجمۀ نوید پورمحمدرضا منتشر کرده است. این کتاب به موضوع مقاومت شهرها و ساکنان‌شان در برابر فاجعه‌های گوناگون طبیعی و انسانی می‌پردازد و نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمک روایت و قصه در برابر ناملایمات تاب آورد و همه‌چیز را از نو ساخت. در دنیای امروز مرزهای انسان از دیوار خانه‌‌اش عبور کرده و کوچه و محله و شهر و کشورش را زیر پا گذاشته و گسترده شده. اما همین باعث شده اتفاقات هولناکی مثل جنگ، حمله‌های تروریستی، زلزله‌، آتش‌سوزی‌های خانمان‌برانداز و رخدادهای آزاردهنده‌ و تکان‌دهندۀ را به شکل تروماهای جمعی تجربه کند. ویل و کامپانلا در مقالات این کتاب به ما می‌گویند که چگونه در این شرایط تخیل‌مان را حفظ کنیم، یادها و خاطرات و میراث‌مان را زنده نگه داریم، و پا‌به‌پای مردم دیگر برای التیام عاطفی و سر پا نگه‌داشتن و بازسازی شهر تلاش کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *