آنت سیمونز (Annette Simmons) مشاور، مربی، سخنران و نویسندۀ آمریکایی است که بیشتر با ایدۀ قصهگویی در کسبوکار شناخته میشود. سیمونز به خاطر شغل پدرش که مددکار اجتماعی بود، خیلی دوست داشت روانشناسی بخواند ولی با مخالفت با او مواجه شد. به این شکل مسیرش به سمت تجارت تغییر کرد و به دانشگاه لوئیزیانا رفت. سیمونز پس از فارغالتحصیلی به استرالیا مهاجرت کرد و ده سال در شرکتهای اریکسون و فورد به عنوان کارشناس کار کرد. پس از آن هم در شرکتهای بینالمللی دیگری در شرق آسیا و اروپا مشغول به کار شد که تأثیر عمیقی بر نگرش داشت. به گفتۀ خودش تفاوتهای فرهنگی در این کشورها به او کمک کرد اهمیت مفاهیم را بهتر درک کند؛ چیزی که در یک فرهنگ مهم است، شاید در کشور دیگر هیچ اهمیتی نداشته باشد.
آنت سیمونز پس از بازگشت به آمریکا، در مقطع کارشناسیارشد به رشتۀ آموزش بزرگسالان و روانشناسی رفت. در این رشته بود که او بیشتر در مورد رفتار انسانی، اقتصاد رفتاری، روانشناسی اجتماعی و عصبشناسی یاد گرفت. مفاهیمی که او را به سمت ایدۀ روایتگری در تجارت سوق دادند. ماحصل این دوران، کتاب تحسینشدۀ کارخانۀ قصه است که در لیست بهترین کتابهای تجاری تاریخ قرار گرفته. سیمونز در این کتاب داستان و روایتگری را راهی برای توسعۀ ارتباطات میداند و معتقد است قصهها در ذات ماست و باید بیشتر از یک ابزار به آن نگاه کرد.
کتابهای آنت سیمونز
سیمونز تا کنون شش کتاب نوشته که همگی به کسبوکار ارتباط پیدا میکنند:
- بازیهای محلی، 1998
- کارخانۀ قصه، 2006
- جایی امن برای حقایق خطرناک، 2006
- بهترین قصهگو برنده است، 2007
- مهارتهای کوانتومی برای کوچها، 2008
- نوشیدن از چاهی متفاوت، 2021
کتاب آنت سیمونز در نشر اطراف
نشر اطراف کتاب از سیمونز کتاب بهترین قصهگو برنده است را با ترجمۀ زهرا باختری منتشر کرده است. او در این کتاب به ما نشان میدهد چطور با سرمایهگذاری روی داستان سود کنیم و با قصه به همکاری و تعاملمان با دیگران بیفزاییم. آنت سیمونز در این اثر تکنیکهای روایتگری و داستانگویی را به خواننده میآموزد تا با کمک آن بتواند دیگران را اقناع کند و به تجارتش رونق ببخشد. این راهنما برای همۀ مدیران و رهبرانی است که به دنبال شیوههای ارتباطی مدرنتری هستند و میخواهند با روشهایی جذابتر کسبوکارشان را هدایت کنند.
کتاب بهترین قصهگو برنده است، کتاب اول مجموعۀ «روایت در کسبوکار» است. کتابهای دیگر این مجموعه هر برند یک قصه است و روزی روزگاری سازمانی هستند.
پیشنهاد میکنیم جستار «شش نوع داستان» سیمونز را هم مطالعه کنید؛ جستاری که در آن به انواع داستان اشاره میکند و هر یک را به تفصیل توضیح میدهد.
بدون دیدگاه