بهترین قصه‌گو برنده است

۱۷۸,۰۰۰ تومان

آنت سیمونز | زهرا باختری

کتاب بهترین قصه‌گو برنده است از مجموعۀ «روایت در کسب و کار»، به شما نشان می‌دهد چطور با سرمایه‌گذاری روی داستان سود کنید و با قصه به همکاری و تعامل‌تان با دیگران بیفزایید. آنت سیمونز در این اثر تکنیک‌های روایت‌گری و داستان‌گویی را به خواننده می‌آموزد تا با کمک آن بتواند دیگران را اقناع کند و به تجارتش رونق ببخشد. این راهنما برای همۀ مدیران و رهبرانی است که به دنبال شیوه‌های ارتباطی مدرن‌تری هستند و می‌خواهند با روش‌هایی جذاب‌تر کسب‌وکارشان را هدایت کنند.

🔵جهت سفارش تیراژ بالا، چاپ لوگو و متن تقدیمیِ مخصوص شرکت شما (برای هدیه به دیگران) و برخورداری از تخفیف پلکانی، با شمارۀ ۰۹۳۳۵۴۸۱۱۰۵ تماس بگیرید.🔵

 

نسخۀ الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از سایت‌های طاقچه ، فیدیبو و کتابراه تهیه کنید.

 

یکی از راه‌های قابل‌اطمینان و سادۀ ارتباط برقرار کردن با دیگران قصه‌گویی است. در هر سن و جایگاه و شغلی که باشیم تعریف کردن قصه و داستان کمک می‌کند پیوندهای انسانی راحت‌تر شکل بگیرند و عمیق‌تر شوند. آنت سیمونز در کتاب بهترین قصه‌گو برنده است این موضوع را به دنیای کسب‌وکار می‌برد و به ما می‌آموزد که چطور از تجربه‌های شخصی‌‌ و قصه‌هایی که از دیگران وام گرفته‌ایم، استفاده کنیم تا مشتری اعتبار گفته‌هایمان را بپذیرد و با ما همکاری کند. سیمونز، که مشاور شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت و ناسا بوده، می‌گوید اگر در حرفه‌مان جایی برای ارتباطات عاطفی باز نکنیم مسیر سخت و ناهمواری پیش روی‌مان خواهد بود. به همین دلیل اصرار دارد که در کنار محاسبات فنی و تکنیکی، به مناسبات انسانی هم اهمیت دهیم. و قصه همان چیزی است که برای این منظور به آن نیاز داریم.

وقتی برای طرف مقابل قصه می‌گوییم کمکش می‌کنیم از میان هزاران اطلاعات و داده‌ای که احاطه‌اش کرده‌اند، راحت‌تر دست به انتخاب بزند. چه بسا گره‌هایی که با هیچ محاسبه‌ای باز نمی‌شوند، فقط با یک قصه‌ی کارساز، حل و فصل شوند. قصه به کارفرما کمک می‌کند دیدگاه‌ها، ارزش‌ها، باورها و آرزوهایش را با دیگران به اشتراک بگذارد. کمک‌ می‌کند مفاهیم خام رنگ و بو و زندگی و روح بگیرند. قصه رد شما را روی داده‌ها می‌گذارد و اعتماد طرف مقابل را برمی‌انگیزد. گویی پس از گفتن و شنیدن یک قصۀ خوب، همۀ مناسبات عوض می‌شود. شما و مخاطبتان دیگر مقابل هم نیستید، کنار یکدیگرید. آنت سیمونز در کتاب بهترین قصه‌گو برنده است تکنیک‌های این مهارت را یاد می‌دهد و کمک می‌کند به یک راوی ماهر و حرفه‌ای تبدیل شوید. کسی که با داستان‌هایی جذاب و پرکشش آدم‌های اطرافش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به خواسته‌هایش می‌رسد.

آنت سیمونز می‌گوید برای پیدا کردن قصه‌ها نیازی نیست به جاهای عجیبی سر بزنیم یا چیزهای غریبی بخوانیم. حتی برای قصه‌گویی لزومی ندارد دنبال کسب توانایی خارق‌العاده‌ای هم رفت. همۀ ما قصه‌گویی بلدیم و قصه‌هایی برای گفتن داریم. قصه‌ها اطراف ما هستند و در زندگی روزمرۀ ما معلق‌اند. «قصه‌ها در گوشه و کنار پرابهام و آشفتۀ زندگی واقعی، خانه کرده‌اند.» برای پیدا کردن قصۀ مورد نظرمان‌ و استفاده از آن فقط کافی‌ست کمی دقت کنیم و شگردهای ظریفی را یاد بگیریم. کتاب بهترین قصه‌گو برنده است یادتان می‌دهد قصه‌هایی را که دارید ولی تا به حال به آن‌ها توجه نکرده بودید را پیدا کنید و در موقعیت‌های مناسب برای دیگران تعریف‌شان کنید. یادتان می‌دهد چطور از دل زندگی روزمره‌تان قصه‌های به دردبخور بیرون بکشید. قصه‌هایی که اعتماد دیگران را جلب می‌کنند، مکالمه را تسهیل می‌کنند، باعث می‌شوند دیگران بفهمند در سر شما چه ایده‌ای هست و نسبت به جهان چه حسی دارید.

کتاب بهترین قصه‌گو برنده است کتاب اول از مجموعۀ روایت در کسب‌وکار نشر اطراف است. این اثر را زهرا باختری ترجمه کرده است.


دربارۀ نویسندۀ بهترین قصه‌گو برنده است

آنت سیمونز، نویسنده و مشاور مدیریت است. تخصص او بیشتر روانشناسی اجتماعی و توسعۀ رهبری است و در همین راستا نیز با شرکت ها و مؤسسات بزرگی همکاری داشته. سیمونز تاکنون پنج کتاب نوشته که کارخانۀ قصه و جایی امن برای حقایق خطرناک از جملۀ آن‌ها به شمار می‌روند.

مشخصات

نویسندهآنت سیمونز
مترجمزهرا باختری
ویراستارمریم‌السادات حسینی‌سیرت
طراح جلدحمید قدسی
قطعرقعی
تعداد صفحه228
مجموعهروایت در کسب‌وکار | ۱
موضوعکسب‌وکار
شابک۹۷۸-۶۰۰-۹۸۰۱۹-۲-۳
نوبت چاپهجدهم | 1402

فهرست

بخش اول: قصه‌اندیشی | 17-63
یکم: قصه‌اندیشی به چه معناست؟
دوم: قصه چیست؟
سوم: پرورش ذهن
چهارم: گفتن قصه‌های بَرندهبخش دوم: قصه‌یابی | 67-170
پنجم: قصه‌های «چه کسی هستم؟»
ششم: قصه‌های «چرا اینجا هستم؟»
هفتم: قصه‌های آموزشی
هشتم: قصه‌های بینشی
نهم: قصه‌های ارزش زیسته
دهم: قصه‌های «می‌دانم در سرت چه می‌گذرد»بخش سوم: فوت کوزه‌گری | 171-224
یازدهم: تجربه امری حسی است
دوازدهم: هنر گزیده‌گویی
سیزدهم: قصه‌های «هو یت تجاری»، «سازمانی» و «سیاسی»
چهاردهم: زاویۀ دید
پانزدهم: قصه‌شِنَوی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین قصه‌گو برنده است”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین قصه‌گو برنده است”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *