15

گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی (قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم)

قیمت اصلی ۲۳۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۰۱,۴۵۰ تومان است.

دیوید دنبورو | حسنا مهرمحمدی

این کتاب اثری درمانگر است که با کمک گرفتن از روش قصه‌درمانی و روایت‌درمانی راهی برای تاب‌آوری در برابر مشکلات پیش پای مخاطب می‌گذارد. دنبورو با مطرح کردن ایدۀ تجربه و قصه، نشان می‌دهد که چطور با تغییر قصه‌های زندگی می‌توان تجربیات زندگی را هم عوض کرد. او با شنیدن روایت زندگی آدم‌های متفاوت به ما یاد می‌دهد که چگونه روایتگر قصۀ زندگی‌مان باشیم، مخصوصاً تلخ تروماها را به زبان بیاوریم، و آن‌ها را پشت سر بگذاریم. اگر می‌خواهید راوی تجربیات‌تان باشید و دوست دارید به تجربه‌های بهتری برسید، این کتاب برای شماست.

کتاب گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی در چاپ‌های پیشین قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم نام داشت.

نسخه الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از سایت‌های طاقچه و فیدیبو تهیه کنید.

 

بریده‌ای از کتاب

کتاب گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی (قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم) نوشتۀ دیوید دِنبورو از مجموعۀ کتاب‌های کاربردی نشر اطراف در حوزۀ روایت‌درمانی است و می‌کوشد راهی برای تاب‌آوری در برابر مشکلات پیش پای مخاطب بگذارد. این کتاب مملو از قصه‌های واقعی و شنیدنی کسانی که توانسته‌اند از تجربه‌ای ناخوشایند گذر کنند، هویت و زندگی‌شان را از زیر سایۀ سنگین داستان‌های دیگران بیرون بکشند، خود را در چهارچوب قصه‌ای متفاوت درک و تعریف کنند، و قوی‌تر از پیش با مشکلات مواجه شوند.

روان‌شناسی روایی حوزه‌ای نوظهور از علم روان‌شناسی است که بر «سرشت قصه‌وار و حکایت‌شدۀ خلق‌وخوی انسان» متمرکز است. پژوهشگران روایت‌درمانی مسائلی با پرسش‌هایی اساسی مواجه‌اند، مثل اینکه ذهن آدمی چگونه با ساختن قصه و شنیدن قصۀ دیگران تجربه‌های گوناگون را ثبت می‌کند؟ ساختار تجربه تا چه میزان متکی بر داستان است؟ یا تجربه‌ها و فعالیت‌های افراد چقدر بار معنایی دارند و ابزار انتقال این معانی قصه‌ است یا مباحث منطقی و فرمول‌های قاعده‌مند؟ دیوید دنبورو در کتاب گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی (قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم) در پی پاسخ به همین پرسش‌ها، از نگاه یک کارشناس روان‌شناسی روایی و روایت‌درمانگر موضوع تجربه و قصه و ارتباط تعاملی این دو را توضیح می‌دهد و می‌گوید که چطور با تغییر عوامل سازندۀ قصه‌های زندگی می‌توان تجربه‌هایی متفاوت را رقم بزند.

کتاب گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی راهنمایی گام‌به‌گام است که به زبانی ساده و روایی مفاهیم پیچیده‌اش را بیان می‌کند. دیوید دنبورو این اثر را برای کمک به خانواده­‌ها و گروه‌های مختلف، خصوصاً نوجوانان، نوشته تا بتوانند تجربه‌های ناخوشایند را با نگاهی متفاوت از سر بگذرانند، به تعریفی نو از هویت‌شان دست یابند و «با قصه» و «در قصه‌»ای زندگی کنند که خودشان برگزیده‌اند.

کتاب گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی را حسنا مهرمحمدی ترجمه کرده. اگر به مفهوم روایت‌درمانی و کارکردهای آن علاقه دارید، برای آشنایی بیشتر حتماً این مقاله را در بی‌کاغذ اطراف بخوانید.


دربارۀ نویسندۀ گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی (قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم)

دیوید دنبورو، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه است. او در دانشگاه سیدنی استرالیا سال‌ها همکار و شاگرد مایکل وایت، پدر روایت‌‌درمانی، بوده است. دنبورو علاوه بر تدریس دانشگاهی، در پژوهشکده‌های معتبر و مراکز مشاورۀ روان‌درمانی هم مشغول به کار است.

مشخصات

نویسندهدیوید دِنبورو
مترجمحسنا مهرمحمدی
ویراستارفاطمه ستوده
بازبینی نهایی متنزهره ترابی
طراح جلدحمید قدسی
قطعرقعی
تعداد صفحه232
موضوعقصه درمانی
شابک۹۷۸-۶۲۲-۶۱۹۴-۴۵-۷
نوبت چاپسوم | 1403

فهرست کتاب

زندگی پرقصه | 19-34

مشکلات فرد را تعریف نمی‌کنند | 35-56

مخاطب مناسب برای قصه‌های زندگی | 57-78

کار تیمی: به یاد داشتن افراد مهم زندگی | 79-102

سفر زندگی: کوچ هویت | 103-122

تردید دربارۀ هنجارها و رهایی از احساس شکست | 123-144

بازیابی زندگی پس از تروما و افتخار به ارزش‌ها | 145-168

سلام دوباره به عزیز ازدست‌رفته | 169-196

میراث و یادبود: فصل آخر زندگی | 197-214

جای قصۀ زندگی در تصویر بزرگ‌تر | 215-230

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی (قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی (قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *