ناصر فرزین‌فر

ناصر فرزین فر مترجم انتشارات اطراف درد که کسی را نمی‌کشد

ناصر فرزین فر، نویسنده و مترجم، در سال ۱۳۵۷ در تبریز متولد شده است. او مهندسی نرم‌افزار خوانده ولی بیشتر به داستان‌نویسی علاقه‌مند بوده و تمایل داشته به این حوزه وارد شود. فرزین فر اولین رمانش با نام خواب آندلس را با نشر چشمه به چاپ رساند. داستانی پلیسی در مورد جوانی که ناخواسته درگیر ماجرایی جنایی می‌شود. او بعدتر داستان کوتاه «خوابی که می‌رود» را منتشر کرد که با تحسین زیادی روبه‌رو شد و توانست به خاطرش نامزد جایزۀ بهترین داستان کوتاه ترسناک و فانتزی مسابقات «گمانه‌زن» شود.

ناصر فرزین فر از سال‌ها پیش مسیر ترجمه را هم پیش گرفته. معروف‌ترین کار او ترجمۀ مجموعه‌جستار درد که کسی را نمی‌کشد جاناتان فرنزن است.

کتاب ناصر فرزین فر در نشر اطراف

درد که کسی را نمی کشد، جاناتان فرنزن، نشر اطراف، خرید کتاب، جستار روایی

نشر اطراف کتاب درد که کسی را نمی‌کشد از جاناتان فرنزن را با ترجمۀ ناصر فرزین فر منتشر کرده است. این جستارها که پیش‌تر در نشریاتی مثل نیویورکر و هارپر چاپ شده‌اند، به مسئلۀ حفظ فردیت در فرهنگ جمعی پرسروصدا و مزاحم و پیچیدگی‌های آن می‌پردازند. جاناتان فرنزن در این روایت‌ها می‌گوید که به جای افسردگی، انفعال و خالی کردن میدان، باید درد و خشم را به منزلۀ راهکاری شخصی برای مقابله با آسیب‌های مصرف‌گرایی، تکنولوژی، جنگ و دیگر تغییرات پرشتاب و ناگزیر زندگی امروزی پذیرفت. چون درد و عصبانیتی که آدمی را برای مقاومت در برابر این آسیب‌ها و یافتن راهکار مقابله با آن‌ها آماده می‌کند، بخشی از فرآیند طبیعی زندگی ماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *