خلاصه، دانلود و خرید کتاب بهترین قصه گو برنده است

دانلود pdf کتاب بهترین قصه گو برنده است، پی دی اف، دانلود پی دی اف کتاب، آنت سیمونز، زهرا باختری، نشر اطراف، خرید کتاب، نفیسه مرشدزاده

برای بسیاری از کسانی که تازه وارد دنیای قصه‌گویی و داستان سرایی شده‌اند، پیدا کردن قصه‌های بزرگی که جوهرۀ اصلی یک سازمان یا برند را نشانه رفته، حکم «جام مقدس» را دارد. آن‌ها دنبال قصه‌هایی می‌گردند که مثل ویروس پخش شود و «سفر کند». قصه‌ای که هم‌زمان هم شخصی باشد و هم همگانی. توجه‌ها را جلب کند و نتیجه‌گیری‌ها را به سمت دل‌خواه ببرد. کتاب بهترین قصه گو برنده است فوت و فن این کار را به شما خواهد آموخت.

کیفیت هر قصه‌ای که برای به تصویر کشیدن یک گروه یا برنامۀ انتخاب شده، قطعاً کیفیت فرآیندهای تصمیم‌گیری و روال عادی تفکر گروه را منعکس می‌کند. اگر اوضاع آن گروه نابسامان و پرتنش باشد، قصه‌هایی که گفته می‌شود هم احتمالاً نابسامان، متعارض و ضعیف خواهند بود. وقتی گروه منسجم، به شدت متعهد و ریسک‌پذیر باشد و در مواجهه با فجایع قاعده‌مند رفتار کند، بهتر می‌تواند قصه‌ای خلق کند که از سرچشمۀ عالم معنا تغذیه می‌شود.

اگر بخواهم از زبان اسطوره استفاده کنم، می‌گویم این قصه‌های بزرگ‌تر، قصه‌های کهن‌الگویی هستند که موجب شناخت شخصیِ عمیق می‌شوند، چون الگوهای مشترکی از تجربه/واکنش را نشان می‌دهند که توجه‌ها را جلب می‌کند، معنابخش است و نوعی حس تعلق ایجاد می‌کند؛ همان‌طور که بچه گربه‌ها بچه‌ها را جذب می‌کنند. ترس الگوی مشترک قدرتمندی است. افسانه‌های محلی نشان می‌دهند که قصه‌های ترسناک چه‌قدر برای مردم جذاب‌اند. به نظر می‌رسد قصه‌های عشق، امید و ایمان به انرژی، تخیل و حتی خویشتن‌داری بیشتری نیاز دارند تا بتوانند مثل قصه‌های ترسناک به دوردست‌ها سفر کنند. به هر حال طبقه‌بندی یا فرمول آوردن برای «قصۀ بزرگ» فقط این توهم را در شما ایجاد می‌کند که می‌دانید چه‌طور قصه‌های سحرآمیز پیدا کنید یا بسازید. و حتی اگر چیزی بیشتر از توهم باشد، باز فرمول‌تان به شما نمی‌گوید چه‌طور برای قصۀ «سحرآمیز» جدیدتان رضایت و موافقت جمعی را جلب کنید. حتی اگر بتوانید آن داستان عالی را بسازید، هنوز باید بقیۀ اعضای گروه را متقاعد کنید که قصۀ شما «خودش» است. درک نحوۀ کارکرد پویش گروهی که خیلی هم قابل پیش‌بینی است، به شما کمک می‌کند امواج احساسات را هدایت کنید. این امواج احساسات، ایده‌های قصه را هل می‌دهند، می‌کِشند و در هم می‌ریزند. وقتی به دنبال قصه‌های «جام مقدس» باشید، مهارت و تجربۀ شما در کمک کردن به تصمیم‌گیری‌های گروهی می‌تواند به اندازۀ مهارت و تجربه‌تان به عنوان یک قصه‌گو مهم باشد. قصه‌های بزرگ اغلب تا وقتی که تأیید شوند، انسجام و سحرآمیزی خود را از دست می‌دهند.

در همین زمینه مطلب «داستان سرایی در کسب و کار» را مطالعه کنید.


آنت سیمونز در کتاب بهترین قصه گو برنده است شیوه‌های قصه گویی و داستان گویی در کسب و کار را می‌آموزد. برای مطالعۀ تمام مباحث، لطفاً این کتاب را از فروشگاه اطراف بخرید.

بهترین قصه گو برنده است، آنت سیمونز، زهرا باختری، نشر اطراف، خرید کتاببرای دانلود pdf صفحاتی از کتاب این‌جا کلیک کنید.

برای خرید نسخۀ الکترونیکی کتاب بهترین قصه گو برنده است می‌توانید به اپلیکیشن‌های طاقچه و فیدیبو مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *