دانلد میلر


دانلد میلر (Donald Miller) (متولد 1971) نویسنده، سخنران و کارآفرین آمریکایی و مدیر اجرایی ارشد شرکت معروف و مدرن استوری‌برند است. او علاوه بر کتاب‌هایی در حوزۀ بازاریابی، جستارهایی شخصی با مضمون ایمان مذهبی، خداوند و کشفِ خود هم نوشته و حتی سراغ خاطره‌پردازی هم رفته است. میلر در 21 سالگی خانه و شهرش را ترک کرد تا زندگی جدیدی شروع کند. او خیلی زود شرکتی کوچک راه‌اندازی کرد و برای خود صاحب کسب‌وکار شد. اما یکی از علاقه‌مندی‌هایش، یعنی نوشتن را هرگز فراموش نکرد و سعی کرد آن را در کنار مشغله‌اش ادامه دهد.

کتاب‌های اول دانلد میلر بیشتر شخصی بودند و دلبستگی‌اش به دین را نشان می‌دادند. محور این آثار کمک گرفتن از کتاب مقدس برای موفقیت در زندگی بود. او این نگرش را مسیری برای خودیاری و توسعۀ فردی دید و تبدیل به سخران انگیزشی هم شد. دونالد میلر در سال‌های اخیر بیشتر به سمت تجارت رفته و کتاب‌هایی در مورد راه‌اندازی و بهبود کسب‌وکار نوشته. نکتۀ قابل‌توجه این‌جاست که او به جای روش‌های کلیشه‌ای و کلاسیک مارکتینگ، ایدۀ روایتگری و قصه‌گویی در بازاریابی را مطرح می‌کند. به این معنا که سازمان‌ها هم باید بتوانند قصه‌ای برای خود بسازند و هم این امکان را به مشتریان‌شان بدهند. این دسته از آثار او به‌شدت موردتوجه قرار گرفتند و تقریباً‌ همه‌شان در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفتند.

کتاب‌های دانلد میلر

دونالد میلر از اویل دهۀ 2000 نویسندگی را شروع کرد و در طول این دو دهه، بیش از ده کتاب نوشت. موضوعات کتاب‌های او هم تجاری هستند و هم مذهبی. برخی از عنوانین آثار او به این شرح‌اند:

  • شکرگزار و هنر مراقبت از فولکس واگن، 2000
  • آبی مثل جاز، 2003
  • در جست‌وجوی خدا می‌داند چه، 2004
  • یک میلیون مایل در هزار سال، 2009
  • خط داستانی، 2012
  • بازاریابی به زبان ساده، 2020
  • کسب‌وکار به زبان ساده، 2021
  • قهرمان در عملیات، 2022

کتاب دانلد میلر در نشر اطراف

هر برندی یک قصه است دانلد میلر دونالد میلر رسول بابایی نشر اطراف بازاریابی برندسازی برندنامه قصه‌ی برند روایت برند استوری برندنشر اطراف از او کتاب موفق و پرفروش هر برند یک قصه‌ است را با ترجمۀ رسول بابایی به چاپ رسانده. اثری که در صدر لیست وال‌استریت ژورنال بوده و با تحسین زیادی روبه‌رو شده. او در این کتاب به بازاریابی و طراحی و انتقال پیام کسب‌وکار می‌پردازد. دونالد میلر با الهام از اصول و قواعد قصه‌گویی، چهارچوبی برای بازاریابی تعریف می‌کند. چهارچوبی به نام استوری‌برند7 یا SB7. در این چهارچوب، شخصیت اصلی قصه‌ی هر کسب‌وکار «مشتری»ست نه برند. در واقع، برند در این چهارچوب نقش راهنما را بر عهده دارد و «شخصیت اصلی» را در مسیر رسیدن به موفقیت راهنمایی می‌کند. کتاب هم به آفرینندگان برندها یاد می‌دهد چطور قصه‌‌شان را روشن و شنیدنی به گوش مشتری برسانند. و هم، مهم‌تر از این، یادشان می‌اندازد که «مشتری‌ها معمولاً اهمیتی به داستان شما نمی‌دهند. مهم داستان خودشان است».

دانلد میلر در کتاب هر برند یک قصه‌ است می‌گوید آدم‌‌ها دوست دارند درگیر قصه‌ای بزرگ‌تر از قصۀ خودشان بشوند. برندهایی که مشتری‌ها را در دل روایتی بزرگ‌تر قرار می‌دهند، ارزش محصولات‌شان را بالا می‌برند. آیا برندتان به قصه‌ی عمیق‌تری منتهی می‌شود؟ آیا محصول‌تان برای مشتری‌ها مثل ابزاری هست که برای مقابله با چیزهای ناخوشایند از آن کمک بگیرند؟ آیا قصۀ برند شما راه‌حلی برای مشکل بیرونی، درونی و فلسفی مشتری ارائه می‌دهد؟ این راهنما مراحل هفتگانۀ قصه‌گویی مؤثر را برای معرفی و موفقیت محصول یا خدمتی که به مخاطب عرضه می‌کنیم به زبانی ساده توضیح می‌دهد.

این بخش دوم از مجموعۀ «روایت در کسب‌وکار» است. کتاب‌های دیگر این مجموعه بهترین قصه گو برنده است و روزی روزگاری سازمانی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *