لی‌لی در انجمن ماجراجویان – سفر به دانمارک، سوئد و نروژ

۲۵۷,۰۰۰ تومان

لی‌لی در انجمن ماجراجویان / سفر به دانمارک، سوئد و نروژ

آدری اسمیت و جکی نپ

مترجم: الهام شوشتری‌زاده

ماجراهای «لی‌لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان» اولین مجموعه‌ی داستانی ادامه ( واحد کودک و نوجوان اطراف) است. خوانندگان این مجموعه می‌توانند در سفرهای دور دنیا با لی‌لی همراه شوند. در این کتاب لی‌لی به اسکاندیناوی می‌رود. با کوچه پس‌کوچه‌ها، کلمه‌های جدید و خوراکی‌های سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک آشنا می‌شود. گاهی حسابی خوش می‌گذراند و گاهی دردسرهایی برای خودش و دوستانش پیش می‌آید. لی‌لی در هر کشور دوستان هم‌سن‌وسال خودش را پیدا می‌کند تا کنار هم خوش بگذارنند و افسانه‌های قدیمی و فرهنگ و زندگی همدیگر را بهتر بشناسند.

لی‌لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان روایت دختری است که برای سفر کردن نیازی به ماشین و پاسپورت ندارد. این دختر بامزه و ماجراجو اهل هیچ کجا نیست و با کر‌ه‌ی جادویی‌اش دورتادور جهان را می‌گردد. او در هر کشور دوستان هم‌سن‌وسال خودش را پیدا می‌کند تا کنار هم خوش بگذارنند و افسانه‌های قدیمی و فرهنگ و زندگی همدیگر را بهتر بشناسند. در این کتاب لی لی به اسکاندیناوی می‌رود. با کوچه پس‌کوچه‌ها، کلمه‌های جدید و خوراکی‌های سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک آشنا می‌شود. گاهی حسابی خوش می‌گذراند و گاهی دردسرهایی برای خودش و دوستانش پیش می‌آید. خیلی وقت‌ها ته دلش شور می‌زند اما با کمک گرفتن از دوستان تازه‌اش در هر کشور یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را به پایان می‌رساند.

آدری اسمیت و جکی نپ این کتاب را پشت میز آشپزخانه‌شان و با الهام گرفتن از حال‌وهوای بچه‌های بازیگوش خودشان نوشته‌اند تا بچه‌های کنجکاو را از همه جای دنیا در یک انجمن خیالی جمع کنند. در انجمن مخفی ماجراجویان بچه‌ها با سرک کشیدن به جزئیات معمولی زندگی دوستانشان در یک فرهنگ دیگر نسبت به شناخت فرهنگ خودشان کنجکاوتر می‌شوند. این مجموعه، علاوه بر معرفی دختری شجاع به بچه‌ها و پرورش تخیل آن‌ها، اطلاعات فراوان و دقیقی درباره‌ی شهرها، کشورها و مردم نقاط دیگر جهان در اختیار خوانندگانش می‌گذارد. هیچ کس نمی‌تواند به همه جای جهان سفر کند. بیشتر کسانی که مسافرت‌های کوتاه توریستی می‌روند فرصت مشاهده‌ی زندگی واقعی مردم و آشنایی با فرهنگ‌شان را ندارند. توریست‌ها فقط به مکان‌های دیدنی یکی ‌دو شهر سر می‌زنند اما سفر کردن در دنیای کتاب‌ها همیشه ادامه دارد.

درباره‌ی مجموعه‌ی لی‌لی در انجمن ماجراجویان

ماجراهای لی‌لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان اولین مجموعه‌ی داستانی نشر ادامه است. لی‌لی هاکلبری اهل دوستی، دیدن، شناختن، کمک کردن، کمک گرفتن و خوش گذراندن است. خوانندگان این مجموعه می‌توانند در سفرهای دور دنیا با لی‌لی همراه شوند و از فرم تعاملی و داستانی این مجموعه ایده بگیرند تا اعضای واقعی و خیالی انجمن ماجراجویان را به شهر یا روستای محل زندگی خود خود دعوت کنند. با آمدن لی‌لی هاکلبری معلم‌ها، مادر و پدرها، خاله‌ها و عموها و همۀ بزرگ‌ترهایی که رویای شناختن جهان را دارند می‌توانند از چشم یک بچۀ کنجکاو دنیای اطراف خودشان را دوباره کشف کنند و در هر سن و سالی که هستند هر روز صبح با این جمله از خواب بیدار بشوند: «صبح بخیر دنیای زیبا، من برای دیدن تو آماده‌ام.»

نشر ادامه و ماجراجویی

هدف نشر ادامه ترجمه و تألیف کتاب هایی است که میل به ماجراجویی را در بچه‌ها زنده نگه می‌دارد و تجربه‌ی کودکان و نوجوان‌های گوشه کنار جهان را به گوش هم می‌رساند. پیش از این کتاب‌هایی مثل پسری که دوردنیا را رکاب زد و بچه‌های اطراف جهان در راستای آشنا کردن بچه‌ها با فرهنگ‌های مختلف در نشر ادامه منتشر شده است.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لی‌لی در انجمن ماجراجویان – سفر به دانمارک، سوئد و نروژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لی‌لی در انجمن ماجراجویان – سفر به دانمارک، سوئد و نروژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *