دانلود کتاب در کمال سادگی، خرید کتاب در کمال سادگی، بن گوتمان، الهام شوشتری زاده، نشر اطراف، نفیسه مرشدزاده، اسماعیل یزدان پور، مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال

خرید کتاب در کمال سادگی

همۀ ما در زندگی شلوغ و پرشتاب امروزی با آدم‌های پرمشغله‌ای سروکار داریم که جلب توجه‌شان تلاش زیادی می‌طلبد. این آدم‌ها در طول روز به قدری با اطلاعات مختلف و مسائل گوناگون سروکله می‌زنند که دیگر در ذهن‌شان جایی برای باز کردن پرونده‌ای جدید ندارند. بنابراین به این راحتی‌ها نمی‌توانیم توجه دیگران را به پیام‌هایی که به نظر خودمان مهم‌اند جلب کنیم. کتاب در کمال سادگی کوششی است برای مواجهه با همین چالش. این کتاب با محور قرار دادن سادگی توضیح می‌دهد که چرا در دنیای پیچیدهٔ ما پیام‌های ساده و شفاف فهمیدنی‌ترند و بیشتر توجه مخاطب را جلب می‌کنند. در این مقاله با شیوۀ خرید کتاب در کمال سادگی آشنا خواهید شد و مرورشان خواهیم کرد.

در پروندهٔ ما، سه اتهام علیه پیچیدگی مطرح است. نخست، پیام‌های پیچیده خودخواهانه‌اند و ابزاری هستند برای اولویت‌دهی به فرستنده و پنهان کردن کاستی‌ها. دوم، پیام‌های پیچیده بزدلانه‌اند و به فرستنده اجاز می‌دهند درون و پشت‌شان پنهان شود. در نهایت، پیام‌های پیچیده خطرناک‌اند، هم برای نتیجۀ نهایی کارمان و هم برای اصل زندگی ما.

خودخواهی

تکیه زدن به بالش نرم و راحت پیچیدگی خودخواهانه است چون با این کار، راحتی و آسایش خود را بر راحتی و آسایش گیرنده ترجیح می‌دهیم. پیام‌های پیچیده به طرف مقابل بی‌اعتنا هستند و بر این فرض استوارند که گیرنده هم می‌تواند و هم می‌خواهد وقت و انرژی‌اش را صرف رمزگشایی پیام کند. شلختگی این پیام‌ها، در بهترین حالت، باعث از دست رفتن فرصت می‌شود و فقط پول‌تان برای تبلیغاتی بی‌نتیجه هدر می‌رود. اما در موقعیت‌های خطیرتر، این خودخواهی به هم ما ضرر می‌زند.

بزدلی

ما وقتی می‌ترسیم، چیزها را پیچیده می‌کنیم. وقتی نمی‌دانیم حرف حساب‌مان چیست و می‌خواهیم پشت دیوار کلمه‌ها پنهان شویم، چیزها را پیچیده می‌کنیم. وقتی در خلوت‌مان خود را شیاد می‌دانیم و دلهره داریم که دیگران هم بفهمند شیادیم، چیزها را پیچید می‌کنیم. وقت‌کشی با وراجی در جلسه‌ای سخت با مشتری آسان‌تر از این است که اعتراف کنیم کار را خراب کرده‌ایم یا چیزی را نمی‌دانیم. گاهی وسوسه می‌شویم با کلمه‌های قلنبه، اشاره به آمارها یا منابع بی‌ربط، یا قاب‌بندی گمراه‌کننده، از مخمصه فرار کنیم.


  • ساختار کتاب در کمال سادگی دو بخش اصلی دارد: در بخش نخست، با اهمیت سادگی آشنا می‌شویم. گوتمان از محدودیت‌های مغزمان سخن می‌گوید و بر قدرت سادگی تأکید می‌کند. به گفتۀ محققان اگر حرفی پیچیده باشد، مغز ما ناخودآگاه و به شکل غیرارادی آن را کنار می‌گذارد و از آن می‌گذرد. بن گوتمان با استناد به همین تحقیقات معتقد است هر چه ایده ساده‌تر باشد، احتمال توجه مغز به آن بسیار بسیار بیشتر خواهد شد. در بخش دوم کتاب است که او توضیح می‌دهد که چطور می‌توانیم پیامی ساده و شفاف طراحی کنیم. این مطلب به شیوۀ خرید کتاب در کمال سادگی اختصاص داشت.
در کمال سادگی، اسماعیل یزدان پور، بن گوتمان، الهام شوشتری زاده، نفیسه مرشدزاده، بازاریابی، مارکتینگ، سادگی برنده است، نشر اطراف، کسب و کار
  • برای دانلود کتاب در کمال سادگی به صورت PDF به این صفحه مراجعه کنید.
اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *