معرفی کتاب فراروایت در ارباب حلقه‌‌ها


◀️ «ارباب حلقه‌ها» فراتر از یک رمان ساده است؛ طرفداران بی‌شمار این کتاب، فیلم‌‌های سینمایی موفق و پرفروشی که از روی آن ساخته شده و بازی‌هایی که صنعت گیم را تکان داده، دلیلی بر اثبات همین ماجراست. اما کمتر کسی ساختار فراروایی رمان را بررسی کرده و به کشف و توضیح ترفندهای متنوع و متعددی پرداخته که ما را با دنیای خیالی داستان همراه می‌کند.

◀️ کتاب «فراروایت در ارباب حلقه‌ها» تعریف دقیق و در عین حال ساده‌ای از اصطلاح فراروایت ارائه می‌دهد و با بررسی رمان «ارباب حلقه‌ها» نشان می‌دهد که نویسنده چطور ما را به تردد مداوم میان دنیای داستان و دنیای واقعی وا می‌دارد. بخش اصلی کتاب مقاله‌ای است که در سال 2006 در مجله‌ي «روایت» (narrative) منتشر شد. این مقاله شگردهای مختلف تالکین برای خلق یک رمان فراروایی و هدف او از به‌کارگیری این شگردها را توضیح می‌دهد و بخش‌هایی از متن رمان را هم برای روشن شدن بحث می‌آورد.

◀️ فهرستی از واژگان و اصطلاحات تخصصی و شرح  مبانی نظری مقاله به زبان ساده، قبل از مقاله آورده شده تا مخاطب راحت تر بتواند بحث اصلی را دنبال کند. خلاصه‌ي سه جلد رمان هم ضمیمه‌ي کتاب شده تا کسانی که رمان را نخوانده‌اند یا حضور ذهن کافی از جزئیات ماجرای رمان ندارند هم بتوانند از کتاب استفاده کنند. کتاب «فراروایت در ارباب حلقه‌ها» اولین جلد از مجموعه‌ای به نام «بیشتر از داستان» به دبیری رویا پورآذر است. مجموعه‌ای که قرار است از زاویه‌ای جدید آثار برجسته‌ی ادبی را بررسی کند و یادمان بیاورد بین ما و داستانی که می‌خوانیم ارتباطی فراتر از پیگیری ماجرای قهرمانان شکل می‌گیرد.

◀️ كتاب «فراروایت در ارباب حلقه‌ها» را نشر «اطراف» بر اساس مقاله‌ای از «مری ر. بومن» و با ترجمه‌ي نیما اشرفی و با قيمت 8800 تومان منتشر کرده است.

◀️ برای خرید کتاب می‌توانید با شماره 09335481105 یا تلگرام @Atraf_p تماس بگیرید.

معرفی کتاب

وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.